Op naar Fuerteventura - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Op naar Fuerteventura - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Op naar Fuerteventura

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

30 Oktober 2012 | Spanje, Isla de Fuerteventura

Zaterdag 27 oktober

Inmiddels liggen we alweer 10 dagen in een baai bij Lanzarote. We zijn weer helemaal bijgekomen van ons ‘storm-avontuur’ (inmiddels weten we dat we in windkracht 9 gezeten hebben) en genieten van de rust van dit baaitje.
Afgelopen zondag was Gerdie jarig, van de Impact en om haar een feestelijke dag te bezorgen, versierden we ’s morgens vroeg al hun boot. Daarna hebben we met alle drie de boten een busje gehuurd en zijn zo met ons achten een dag over het eiland wezen crossen. Wát een somberte straalt er af van zo’n antracietgrijs landschap. Toch wel bijzonder was de begroeiing her en der; prachtige surf-plekken aan de westkant van het eiland en de wijnproeverij van wijnen van dit eiland. We sloten de dag af met een BBQ met ons allen op het kleine strandje aan dit baaitje. Was een leuke dag.

Verder hadden we van de week contact met Eta en Willem Jubels en Micky en Peter Keller uit Zandvoort. Zij brengen een vakantie op een cruiseschip door en ze bleken ook Lanzarote aan te doen. Nou is ‘ons baaitje’ pal achter de pieren waar de cruiseschepen allemaal afmeren, dus elkaar vinden was niet al te moeilijk. We dronken eerst koffie hier aan boord en vervolgens werden Maarten en ik voor de lunch uitgenodigd op het cruiseschip. Dat was erg leuk om eens te beleven. Wát een luxe aan boord van zo’n boot zeg. Prachtig theater; casino, geheel in sfeer; overal buffetten waar naar believen van gegeten kan worden; een zwembad natuurlijk; de meest prachtige zithoeken / bibliotheken etc. Teveel om op te noemen en alles even luxe. Om vier uur moesten we het schip weer verlaten, zodat er om vijf uur weer afgevaren kon worden, richting Casablanca nu. We hebben ze uitgezwaaid. Was gezellig!

Hier in de baai hebben we al erg veel leuke mensen ontmoet maar er is één mafkees, een fransman. Hij vindt dat de baai van hem is en probeert iedereen weg te jagen door direct te roepen dat ze te dichtbij komen liggen met ankeren. Maarten kon op een goed moment de verleiding niet weerstaan en heeft de man van repliek gediend. Later kwam hij naar ons toe om e.e.a. uit te praten maar er viel niks uit te praten dus we hebben t maar gelaten voor wat het was. Toen gistermiddag na hun siësta hun bijboot verdwenen was, kreeg de arme man eigenlijk van niemand hulp bij zijn zoekactie. Tja zo gaat dat dan. Uiteindelijk bleek hij de bijboot gewoon niet goed vastgemaakt te hebben en vond hij hem ’s avonds terug achter één van de ‘pilot’boten. Min of meer geplet als een stootwil tussen de boot en de kade maar toch onbeschadigd. Gisteren werd ook een Engels stel door deze fransoos ‘too close’ bevonden en zij kwamen vanmorgen aan ons vragen wat voor mafkees dat toch wel was. Maar goed, hilarisch is het wel. Hij loopt de hele dag in zijn blote gat rond, terwijl zijn vrouw en twee kindjes wel gewoon gekleed zijn. Het is met recht een rare snuiter.

Al met al gaan wij hier maandag weer weg. Dan zouden we volgens de voorspellingen lekker met halve wind naar Fuerteventura moeten kunnen zeilen. Een flinke dag zeilen maar we hebben er wel weer zin in. De Impact ligt daar nog, maar de Zeemuis is inmiddels verder gegaan, samen met twee andere schepen die we ook kennen. Op weg naar Gran Canaria. Ben benieuwd of ze nog een plekje zullen vinden. We horen alleen maar over stampvol Gran Canaria i.v.m. de ARC rally die daar op 25 nov. vertrekt. Mócht het hen nog lukken, dan gaan wij misschien ook nog wel. Immers zowel Tonneke en Rob als Conny en Hans komen in november voor een korte vakantie naar Gran Canaria. Zou wel heel leuk zijn om samen een biertje te kunnen drinken!

Maandag zullen we hier dus ‘afnokken’ (jaja, is echt een oud zeemans gezegde). Volgend verslag hopelijk vanuit Fuerteventura!

PS We liggen inmiddels op Fuerteventura, Gran Tarajal. Heel leuk haventje en superleuk stadje.

• 30 Oktober 2012 - 21:38

Rina:

Lieve Wamels,
    Ziet er allemaal heel gezellig en relaxed uit. Geniet er lekker van. Hier is de herst los gebarsten.
    Ik ga morgen van mijn laatste werkdag genieten. Youpie!!!!
    Knuffel
    Rina

• 31 Oktober 2012 - 00:41

Hans Van Der Pas:

Leuk verslag en de luxe aan boord van cruiseschepen kennen we...je moet er niet te lang op verblijven, want dan groei je dicht...IK heb regelmatig via Skype en FB contact met schoonzus Gerdie en zwager Quido...ze liggen prima op Fuerteventura..Er worden plannen gesmeed dat ik daar binnenkort ook op bezoek kom...wellicht kunnen we dan kennis met elkaar maken. Behouden vaart en misschien tot ziens...Carpe Diem..hartelijke groeten Hans van der Pas.

• 31 Oktober 2012 - 07:49

Marianne Rebel:

Ach Ach wat een heerlijkheid allemaal, zit weer op het puntje van mijn stoel.
    Super cool dat jullie de vrienden hebben ontmoet, hoe leuk is dat, ook nog even kunnen kijken op het grote broer schip ook leuk om eens te zien, weinig werk voor die gasten, alleen zorgen dat je je vermaakt eten en drinken, in niets te vergelijken met het werken met de elementen.[ wel rust, goed voor die vier].
    Hier alles zijn gangetje, nog twee weken dan heb ik de rebelse dagen , heb boven inmiddels een huurder tot eind Febr. daarna zien we verder.
    Gezondheid voor alsnog goed, KKL begint weer Vrijdag, met 280 kinderen, en mijn lessen thuis zijn weer begonnen.
    Druk zat dus,
    Ik ga wat doen, take-care, pas goed op elkaar,
    Liefs van mij.
    Mar.

• 31 Oktober 2012 - 08:27

Rob En Tonneke:

Hoi M en M, zou het dan toch nog lukken om jullie over twee weken te zien. Zou super zijn.
    Jullie komen nu wel erg dichtbij.
    Geniet in ieder geval van jullie verblijf op Fuerteventura.
    XX Rob en Tonneke

• 31 Oktober 2012 - 08:36

Anita Verhagen:

Hallo Maarten en Marjolein
    Heerlijk iedere keer weer jullie verslag te lezen. Ik weet uit (ervaring natuurlijk) dat fransen wat "apart" zijn, maar dat ze toch wel hun blote charmes kunnen hebben!
    Ik heb jullie en paar keer proberen te bellen (zomaar) maar kreeg iedere keer een spaanse dame als antwoord ???? Misschien op dat moment geen bereik?
    Zo te zien op de foto's nog lekker zomer weer. Hier....brrrrrrrrrrr de herfst in volle aanwezigheid.
    Geniet fijn van julie verblijf en tot de volgende blog.
    Liefs, Anita

• 31 Oktober 2012 - 14:03

Monique Ijzerman:

Hallo daar op fuerteventura,
    Wat makenjullie veel mee !
    Leuke foto!s.
    We lezen met veel plezier jullie reisverslag.
    Veel zeilplezier en let goed op jullie zelf.
    Lieve groeten van Monique en Kees.

• 31 Oktober 2012 - 18:07

Odet:

Joehoe, hier odette uit heuftdorp. Baggerend door de klei..nog net droog....klaar voor de herfststorm en regen vanaf morgen en zeker durend tot na het weekend. Jaha...wij moeten dan ook de zee over , het marsdiep....gelukkig met een tessels cruise schip. Helaas geen groot buffet..Als ik mazzel heb net ijd voor een gevulde fabrieks koek. Maar reddingsvlot binnen bereik. En de marine stand by... En ik mag gewoon mijn regenpakkie aan en hoef niet in gala kleding aanwezig te zijn bij captains dinner! Hi hi, leuke ervaring hoor! Wie maakt dat nou toch mee.. Julliie dus!
    Genieten....dikke kus odette

• 31 Oktober 2012 - 18:48

San & El:

Hoi eilandhoppers.... Klinkt allemaal weer lekker relaxed. Weer lekker bijgekomen van de storm en lekker aan de bbq.. Hier heb ik hem maar schoongemaakt en opgeborgen. Kan hem alleen nog maar gebruiken als vuurkorf zo ongeveer met de kerst in de sneeuw... Gaan we maar niet doen.
    Blijf lekker genieten en vooral schrijven !! Liefs

• 08 November 2012 - 10:21

Hnerdik:

Nice!!!! Leuk om te lezen en te zien dat alles goed gaat met jullie!