Filmopnames voor 'En Solitaire' - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Filmopnames voor 'En Solitaire' - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Filmopnames voor 'En Solitaire'

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

06 December 2012 | Spanje, Isla de Fuerteventura

Donderdag 6 december

Vanwege allerlei redenen liggen we weliswaar nog steeds in Gran Tarajal maar toch vervelen we ons geen dag. Eigenlijk wilden we vandaag vertrekken maar er wordt nog hard gerepareerd aan de boot van Quido en Gerdie, de Impact en ik tob nog met mijn rug. Gisteren toch maar even röntgenfoto’s laten maken maar daar was niks op te zien; aangezien het inmiddels bijna drie weken geleden is dat ik me lelijk vertilde vond de arts het beter om toch een scan te laten maken en dat gebeurt morgen. We wachten het maar weer af. Maar de stabielere positie van de boot in de haven is nu voor mij eigenlijk wel zo prettig….

Verder gebeurt er hier veel momenteel. Er is een soort ‘kamp’ op de wal gemaakt en er ligt een grote racer (type Volvo Ocean) aan het eind van onze steiger. De hele dag lopen er filmmensen heen en weer want er wordt een nieuwe film gemaakt met Frankrijks bekendste acteur van dit moment: Francois Cluzet. Hij speelde de briljante hoofdrol in de film ‘Intouchables’ (nog niet gezien? Dan zeker kijken!) en nu staat hij dagelijks op onze steiger, zegt ons gedag etc. Was hij in de film ’Intouchables’ een keurige nette verlamde man, nu speelt hij de ruige zeiler. Langer haar, stoppelbaardje etc. Deze film gaat ‘En Solitaire’ heten en schijnt een mooie film te worden over een wereld omzeiler die in de problemen komt. Het is ontzettend leuk om de enorme hoeveelheid mensen bezig te zien.
Vanmorgen nog cirkelde er een helikopter vlak boven de baai, naast onze haven. Of dat ook voor de film was weten we niet.
Gerdie en ik zijn ook in de boot geweest; tjee wat is zo’n boot leeg binnenin!
Gisteren was het duidelijk ‘pers-dag’ en het leuke was dat de interviews met de hoofdrolspeler zich op de kade afspeelden met op de achtergrond onze Mobilae! Hoe leuk. We komen zeker te weten op de Spaanse tv maar ja, daar hebben we niks aan want die kunnen we niet ontvangen. Maarten is even tussen de persfotografen gaan staan en heeft zelf ook een paar kiekjes gemaakt, zie foto’s.

Ook hebben we onszelf getrakteerd op een nieuwe kuiptafel. De onhandige grote witte polyester tafel is nu vervangen door een mooie houten, die we hebben laten zagen. Aangezien zo’n tafel aardig aan de prijs is, geven we elkaar de tafel cadeau voor onze verjaardagen. We moeten de steunen voor de ‘oren’ nog (laten) maken, dus ik kan alleen een foto van de ingeklapte situatie laten zien. We zijn er blij mee want we hebben zo veel bewegingsruimte in de kuip gewonnen en het staat veel mooier.

Verder liggen we hier op glashelder water en genieten we van wat er onder water te zien is. De meest prachtige vissen zwemmen voorbij en vanmorgen zagen we een flinke inktvis over de grond kruipen. We meldden het aan Spanjaarden die ook aan de steiger liggen en die kwamen direct om het beessie te vangen en te doden. Ze eten het vanavond op…… Tja, zo gaat dat.

Als er weer nieuws is horen jullie weer van ons!

• 06 December 2012 - 17:41

Sandrien:

Hoe hebben jullie dat toch steeds weer voor elkaar. Er gebeuren steeds weer spectacles bij jullie in jullie omgeving. Mijnheer Cluzet mag er zijn hoor en hij misstaat niks met de de Mobilae op de achtergrond.
    Doe rustig aan en we hebben van het weekend even contact.
    Liefs
    Sandrien

• 06 December 2012 - 21:51

Broer Arthur:

Echt hartstikke leuk om zo de verhalen te lezen. Jullie moesten eens weten hoeveel plezier jullie iedereen doen met dit soort verhalen.
    De film "intouchables"hebben wij gezien en ervan genoten. De volgende film gaan we zeker bekijken. Als mijnheer Cluzet verstandig is koopt hij ( met een zeer ruim budget natuurlijk) een mooie catamaran.
    We keep in touch!

• 07 December 2012 - 06:42

Marianne Rebel:

Hi lieverds,
    mooie ruimte om omheen te lopen ,zeer goed cadeau voor jullie verjaardagen 8 & 28 geniet er maar lekker van met een borrel die dagen, trouwens alle dagen , dat zou lekker worden!
    Film ïntouchebles"gezien , de beste film sinds tijden, Acteur lijkt er absoluut niet op de man uit de film, leuk om te zien.
    Jammer van je rug ,laat even weten wat de uitslag is.

Hier deze ochtend een witte wereld, honderden kilometers file, anwb in volle beweging, mensen die nu al, mopperen, ach , dat is Holland hé.[ mopperdemopperdemopper]
    Heb inmiddels een vaste huurder voor een aantal maanden ,rustige man uit Groningen, deze moet in Haarlem een 4 tal bouwbedrijven samen voegen ,mensen ontslaan enz. de bouwwereld ligt op zijn gat.
    nederlanders zijn super grijs aan het worden, en het einde is nog steeds niet in zicht.

Ik ben vooralsnog gezond , werk hard, gedraag mij , en heb het leuk met de vriendinnen.en mijn lieve buren.
    Op naar het weekend ,dat is de uitlaat klep.
    Take care,
    Liefs,
    mar.

• 07 December 2012 - 07:52

Rotje:

Niks mis met die man! Heeftie ook een broer of zo...? Hij weet ook wel wat hij als achtergrond voor dat interview kiest hè. Geinig omdat gedoe van zo'n film dichtbij te zien, en dat allemaal grateloos.
    Hopelijk niks mis met je rug want das knap lastig.
    Indiya is hier 2d vanwege de verhuizing. Ze gaat voor het eerst sneeuw voelen vandaag en ik mag de primeur!
    Liefs xxx

• 07 December 2012 - 08:05

Odette:

Geweldig om dit ook mee te maken.. Wie weet spelen jullie er straks nog een rolletje in! Alles is immers mogelijk!!
    Xx odette

• 07 December 2012 - 09:21

Linda :

Ha dat is tof jullie Mobilea op de achtergrond. Super leuk. Hier alles ok, met Vera en Arie ook. Groetjes Linda

• 07 December 2012 - 19:30

Odette:

Popi jopi, je dagboek is 11376 keer bekeken. Hoe bedoel je BN'er!
    Ik heb net een intervieuw gedaan met de story. Ze kwamen op de trombosedienst verhaal halen. Of we mobilae kenden....

• 07 December 2012 - 19:40

Ineke (zus):

Lieve Wamels,

Genoeg avonturen weer! Wat lijkt me dat hele heldere water prachtig. Ik denk dat je je daar al wel de hele dag mee kunt vermaken. 'Kleurrijke vissen, inktvissen en vast meer moois, ach, het is een studie op zich. Zien jullie ook bijzondere vogels daar? Maarten is zijn oude hobby toch niet helemaal vergeten?
    Tafeltje lijkt prachtig en een mooi verjaardagspresent. Ik probeer 9/12 te bellen, weet niet of dat lukken gaat. Morgen gaan we een dagje op bezoek bij Art en Rina, die in een klein B. en B. huisje aan een spiegegladde dijk in weids sneeuwlandschap bivakkeren. In Raerd: overal sneeuwpoppen en sneeuwpret. De winter kondigt zich aan, de motor van de Jonathan is vandaag ijlings afgetapt. Genieten maar weer.., liefs Pieter en Ineke

• 08 December 2012 - 18:49

Anita Verhagen:

Lieve Wamels

Natuurlijk Les Intouchables gezien. Las in de krant dat er net weer een nieuwe fikm met hem uit was.
    Odette natuurlijk weer in de war: jet was de "weekend" .Maar ja, dat heb je met werkende mensen.
    Veel liefs en gezondheid en een goede vaart gewenst
    Anita

• 09 December 2012 - 13:13

Monique En Kees Ijzerman:

Hallo zeeluitjes,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag, marjolein.
    Jullie maken nog eens wat mee. De film Intouchables hebben wij al gezien. Geweldige film!
    Voorzichtig aan met je rug, Marjolein. Het is maar goed dat jullie aan wal liggen. Kun je een beetje kalm aan doen. Foto,s gezien en natuurlijk jullie reisverhalen gelezen. We zijn weer op de hoogte. Wij drinken een borrel op jullie gezondheid en maak er samen een gezellige verjaardag van. Lieve groetjes van
    Kees en Monique.

• 09 December 2012 - 16:27

Paul En Gertie:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag lieve marjolein.
    wat een geweldige ervaringen weer, monsieur Cluzet wilde natuurlijk een mooie achtergrond voor zijn interviews. marjolein wij nemen vandaag een lekker borreltje op je verjaardag en zullen op je proosten.
    Hier inmiddels alle sneeuw weer verdwenen, alles weer groen.
    De laan is weer dicht, maar zo slecht gedaan dat binnenkort alle tegels er weer uitgaan en een echte stratenmaker de boel weer netjes en strak dicht maakt, hoezo geld verspilling.
    Volgende week weer uitvoering van de toneelvereniging, wordt weer een leuk weekend, we gaan er wat moois van maken, jammer dat jullie er niet bij zijn. maar een troost je hebt in ieder geval een echte acteur op je steiger.
    Veel plezier en tot schrijvens.
    Groetjes Paul en Gertie.

• 09 December 2012 - 16:42

Dag Marjolein,
    Van harte gefeliciteerd en we wensen jou (en natuurlijk ook Maarten) een bijzonder mooi jaar toe.
    Het mooiste geschenk dat je kunt krijgen is zoals jullie heel goed weten een goede gezondheid en we hopen dus van harte dat het rugonderzoek geen problemen zal laten zien en dat je klachten snel verdwijnen.
    Dan kunnen jullie weer onveranderd volledig en ombekommerd genieten van jullie prachtige reis en avontuur dat we van afstand door julie mooie verslagen en foto's kunnen volgen.

• 09 December 2012 - 16:42

• 09 December 2012 - 16:43

• 09 December 2012 - 16:43

• 09 December 2012 - 19:30

Chris, Susan, Jens:

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Marjolein! Wij volgen enthousiast jullie ervaringen, klinkt top. Snel weer fit worden en lekker genieten. Veel plezier.
    Chris, Suus, Jens

• 09 December 2012 - 21:42

Marieke:

Hey luitjes! Nog een keer van harte gefeliciteerd, Marjolein. Om je verjaardag te vieren, heb ik vandaag een heerlijk mangotaartje gegeten in de stad. Het was zalig. Zojuist las ik op FB dat je het vandaag bent getracteerd op een echte walvis. Dat is wel een heel bijzonder verjaardagskado. En jullie beleven zo te lezen mooie avonturen, ik heb genoten van het reisverslag en de foto's. Nou lieverds, geniet ervan. Dikke zoen uit Zandvoort van Marieke

• 09 December 2012 - 21:47

Piet En Tjarda Heijman:

Maarten en Marjolein,
    allereerst natuurlijk hartelijk gefelicteerd Marjolein! En natuurlijk nog heel veel gezonde en gelukkige jaren samen met Maarten.
    We volgen jullie en genieten van jullie verhalen.
    En Marjolein snel weer beter worden hoor.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag, een fijne dag en veel groeten van
    Piet&Tjarda

• 10 December 2012 - 20:19

Frank En Nicolette:

Hee Wamels,
    Geinig joh al die reuring om jullie heen, wel apart om dat van dichtbij mee te maken en dat je zelfs contact hebt met die gasten, dat zou bij een Hollywood productie niet lukken hoor.
    Gisteren bij Ivo Niehe een special gezien van de echte Intouchables figuren, best een mooi verhaal en aan de film is niet eens veel overdreven volgens hun.
    Wel oppassen met de gezondheid dat weten jullie!! Niets forceren anders maar wat later naar eindbestemming of volgend traject, is het nog gelukt met een vlucht naar Nederland? Wanneer zijn jullie weer hier gepland?
    Nou lui, hou jullie haaks en tot kiekens.
    Groet
    Frank, Nicolette en kinderen.