Corfu, Paxos, Anti-Paxos, Mourthos eiland en Parga - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Corfu, Paxos, Anti-Paxos, Mourthos eiland en Parga - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Corfu, Paxos, Anti-Paxos, Mourthos eiland en Parga

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

26 Juni 2014 | Griekenland, Kérkyra

26 juni alweer! De tijd vliegt, het gaat veel te snel allemaal!
We zien en doen zo veel dat het moeilijk is om allemaal te onthouden. Op dit moment liggen we weer voor anker bij Gouvia, omdat we dan zo prettig dichtbij het vliegveld liggen.

Gisteren stapten Frank en Nicolette Geusenbroek af en gingen per taxi terug naar het vliegveld en a.s. maandag stappen (onze) Frank en zijn maat Philip (bijnaam Toep, waar komt dat eigenlijk vandaan??) op. We hebben nog een paar klussen te doen, we willen weer boodschappen doen en we willen per bus naar de andere kant van Corfu eiland. Elke dag dus iets te doen. We liggen hier prima en blijven hier tot maandagochtend, tot de beide heren zijn aangemonsterd.

Inmiddels zagen we veel moois. Met Nicolette en Frank begonnen we bij Corfu-stad en gingen naar Petriti, een idyllisch plekje aan de zuid-oost kant van Corfu. Daar werd de eerste Nederlandse voetbal wedstrijd gekeken en veel gezwommen in het azuurblauwe water. Het is er zo mooi dat we er een extra dag bleven.

Vanuit Petriti zeilden we naar een paar eilandjes voor de plaats Mourthos. Eén van de baaitjes diende ooit als decor voor de speelfilm ‘Blue Lagoon’ en dat was te merken; het wemelde er van de dag-toeristen bootjes. Geen sprake van dat je er bij kon komen. Dus besloten we om in een baaitje te gaan liggen in het er tegenover gelegen eiland. Dat bleek een goede zet want aan het eind vd middag gingen de andere ankeraars allemaal weg en zo hadden we dat prachtbaaitje voor ons alleen. Schitterend.
We zijn aan t begin vd avond met de dinghy toch nog even naar het Blue Lagoon strandje gegaan om in alle rust het glasheldere water te kunnen bekijken. En glashelder, dat was het.

De volgende ochtend natuurlijk eerst heerlijk zwemmen in onze privé baai, om vervolgens toch maar door te gaan naar het eiland Paxos, onder Corfu.
Aan de noordzijde van Paxos ligt de schitterende baai van Lakka met wederom azuurblauw water en ook nog eens een beeldschoon dorpje erbij. We besloten om daar een paar dagen te blijven liggen en te genieten van al het moois (incl. het Nederlands elftal). We namen de bus naar Gaios, de grootste plaats op het eiland en maakten een mooie wandeling met fraai uitzicht.

Van daaruit overgestoken terug richting vasteland, bestemming Parga. Tjonge, prachtig daar zeg. Frank en Nicolette gingen er nog een dag shoppen, een beeldschoon maar toeristisch stadje.

Volgende bestemming was Anti-Paxos (onder Paxos) maar het bleek geen goede keuze, dus weken we weer uit naar Paxos en belandden in wederom een beeldschone baai, Mongonissi. Heel rustig.
Mooie wandeling met fraaie uitzichten gemaakt maar gebrek aan voldoende proviand noodzaakte ons de volgende dag toch weer verder te gaan en zo kwamen we bij Gaios.
Daar ontmoetten we Giancarlo en Sabrina, zeilvrienden uit Marina di Ragusa. Pien ging uit haar dak! Natuurlijk moest er voetbal gekeken worden op een terras met andere Nederlanders. Gezellig hoor!

En nu liggen we dus weer in Gouvia, Corfu waar we vanuit Gaios in één keer naar toe zeilden. Frank en Nicolette trakteerden ons op een buitengewoon gezellig etentje, waar we verrast werden doordat twee obers erg mooi de sirtaki dansten. Was gaaf om te zien.

Op de Mobilae nog een laatste afzakkertje; een laatste nachtje slapen aan boord voor hen en gisteren een laatste dagje lekker in het zonnetje, op het net liggen. Het was gezellig. Inmiddels zijn ze weer thuis….

En op het moment van schrijven zijn we dus weer samen aan boord. Ook weer even wennen. Het is nu twee dagen bewolkt maar toch nog warm. Er schijnt een hittegolf aan te komen, dus ik zet me maar schrap….ben daar niet zo goed in, zeg maar.
We gaan het beleven.

• 27 Juni 2014 - 06:30

Adele:

2 jaar geleden heb ik dat ook gezeild met een vriendin op de boot van baar ouders. Samen met onze dochters. Een echte vrouwenboot. Het was prachtig en iets om nooit te vergeten. Leuk om nu die namen te herkennen.

• 27 Juni 2014 - 07:41

Jan En Coby:

Goedemorgen Maarten en Marjolein.
    Wat zien en wat beleven jullie veel, mooie foto's en jullie krijgen steeds bezoek, gezellig het is iedere dag vakantie voor jullie geniet er lekker van!en dat doen jullie ook, Hier regent het,het is goed, want het was hier erg droog, voor mij mag de zon schijnen, Hier alles goed! Jullie een fijne tiid met de jongens!
    Groetjes Jan En Coby

• 27 Juni 2014 - 08:11

Tini Erwich:

Mooi verslag van een achitterende reis met prachtige baaien. Mijn herinneringen aan dit gebied komen weer terug toen wij daar met een huurboot gevaren hebben. Wat een geweldige belevenis om daar met eigen boot te mogen varen. Genieten jullie er maar van. Groeten Tini

• 27 Juni 2014 - 12:11

Joop Van Nes Jr.:

Wat een mooi verslag en wat een schitterende foto's, jongelui. Jullie boffen toch maar. Geniet ervan!!

• 29 Juni 2014 - 09:54

Anita Verhagen:

Lieve alle drie,
    Heerlijk om jullie reis verslag weer te lezen. Behalve Corfu, die ik alleen van naam ken, had ik nooit van die andere eilanden gehoord.Dus, heb ik er maar een kaart bijgehaald. Ik ben zelf nooit die kant op geweest.
    Erg gezellig dat jullie zoveel aanloop hebben. Belooft weer een heerlijke zeil zomer te worden.
    Hier alles z'n gangetje, ook met regelmatige aanloop van o.a. m'n zus uit Frankrijk met haar vriend.
    De zee daar heeft wel een aantrekkingskracht op me: dat heldere en schone!
    Genieten jullie er maar goed van!
    Liefs, Anita