Verjaardag en Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Verjaardag en Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Gran Canaria

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

11 December 2012 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Dank voor alle verjaardags-aandacht!!
Er waren heel veel telefoontjes; sms-jes; whats-appjes en facebookberichten. Ontzettend leuk!!

7 december
Maarten en ik gingen per bus naar Puerto Rosario om er een scan van mijn rug te laten maken, nadat de röntgenfoto’s niks uitgewezen hadden. Maar de arts vond drie weken rugpijn te lang om te negeren en stuurde me door voor een scan.
De uitslag volgt pas ergens volgende week en zullen we per email ontvangen. In het Spaans, dus wat daarvan dan weer het vervolg zal zijn is nog even afwachten.

8 december
We zijn nog maar net wakker en horen een hoop tumult op de steiger. Natuurlijk willen we er het onze van weten en we springen van boord af (nou ja springen…..dat lukt niet helemaal met m’n rug) om te gaan kijken wat er rondzwemt, want dat het over iets zwemmends ging, dat was wel duidelijk. We zagen toen twee ‘angel sharks’.
Bijzonder om te zien. Niet heel groot, maximaal een meter en ook al niet echt haai-achtig. De nederlandse naam voor deze haaiensoort is Afrikaanse Zee Engel…..nooit van gehoord!
Gisteravond misten we helaas een grote manta-rog, die ook even in de haven kwam kijken. Doorsnede van plm. 2 meter!! Wij nog speuren, speuren maar nee, het was inmiddels te donker geworden. Het water in de haven is zó helder, je kijkt tot op de bodem. We zagen de mooiste vissen. Dat dan weer in tegenstelling tot het feit dat we maar weinig vogels zagen, los van meeuwen en een paar reigers.
Wat we ook nog zagen waren twee squarls op de rotsachtige berg, de eekhoornachtige beestjes. Leuk hoor.
Vanmorgen nog één keer naar het inmiddels vertrouwde Gran Tarajal gegaan voor de laatste boodschapjes, want terwijl ik dit schrijf zijn we aan het varen. Voor de laatste keer alle mannen (inclusief Francois Cluzet himself) van de filmcrew gegroet en nadat zij ons uitgebreid een goede reis gewenst hebben, zijn we ons klaar gaan maken voor vertrek. Gelukkig kwam Peter op tijd in z’n dinghy de haven binnenvaren om ook hem en Werner uitgebreid gedag te kunnen zeggen. Met weemoed toch wel, want wat hebben we het gezellig gehad met elkaar. Maar email contact is weer snel gelegd, zullen we maar zeggen. En nu varen de Impact en wij dicht bij elkaar, op weg naar Gran Canaria.

9 december
De dag begon vroeg; om vier uur anker op! Maar niet nadat ik eerst ben toegezongen door Gerdie en Quido per marifoon. Ha, lang zal ik leven!
Gisteravond zijn we dus niet doorgevaren naar Gran Canaria, want het was een berekoude avond en een stikdonkere nacht. Voor anker dus op het allerzuidelijkste puntje van Fuerteventura.
Maarten zou de spruit op de ankerketting zetten ivm mijn rug en verloor daarbij zijn dure bril; plons! Dag mooie bril; wie weet maak je nog een visje blij.
We gingen vroeg slapen, wat zowaar lukte, zodat we om 4 uur toch ruim 6 uur slaap gehad hadden.
De wind was gaan liggen, dus we moesten motoren het eerste stuk. Ontbijten deden we natuurlijk al varend en tijdens het ontbijt zei ik dat ik als verjaarscadeau wel een walvis zou willen zien. Een paar uur later meldde Quido per marifoon dat er een spuitende walvis achter onze Mobilae zat.
En ja hoor; een prachtgezicht. Ik heb getracht een filmpje te maken maar helaas, het staat er nauwelijks zichtbaar op. t Lijkt veel verder weg dan het was en toen ik de camera net uitzette, kwam de hele walvis naar boven. Ik zet het filmpje er wel op maarruh....doe je best!
Rond lunchtijd konden we gaan zeilen en zo kwamen we eind vd middag aan op de ankerplek bij Anfi del Mar, aan de zuidkant van Gran Canaria. Al snel kwamen Quido en Gerdie voor een gezellige verjaardagsborrel mét een paar zeer nuttige cadeautjes én een zelfgevangen tonijn. Aangezien we een lange dag achter de rug hadden, lagen we weer vroeg in bed.

Op dit moment hebben we nog geen uitslag van de scan, dus we zullen geduld moeten hebben.

Gisteravond kregen we nog een mooi bericht van Arthur: hij heeft - op voorwaarde van financiering - een prachtappartement gekocht in het centrum van Zandvoort! Gefeliciteerd nogmaals lieverd!

Even een tussendoor blogje om iedereen te danken voor alle aandacht voor mijn verjaardag.

• 11 December 2012 - 10:09

Rebel:

Zo Zo wat een heerlijk verhaal weer.
    jammer van die bril,maar ja, wat maakt het allemaal uit, hier liggen alle brillen winkels op hun gat, als jullie naar Ned. komen koop je er 4 voor de prijs van 1.
    Alles heeft zijn zo zijn voor en tegens.
    Hebben hier voor de deur ook een bootje gehad ter hoogte van Thalassa, ongeveer 200 mtr, van het strand, boei in de schroef ,stuurloos. 4 slepers hebben een mega grote klus gehad om die knots naar Ymuiden te slepen [vanochtend om 07.00 uur, wind was na 2 dagen gunstig.
    kan je vertellen dat het voor de vaste strand tenten top drukte was, de appeltaarten vlogen door de tent.

Verder alles van het zelfde ,tieten bus ingeweest en god dank weer ok voor 2 jaar.
    Laat weten hoe de scan uitslag is okay.
    Love Y2,
    x mar.

• 11 December 2012 - 10:10

Maarten En Marjolein Van Wamelen:

Helaas pindakaas.... het plaatsen van dat filmpje is niet gelukt. Sorry.....

• 11 December 2012 - 10:25

Nico & Ria:

Hola pesionádes,
    como estáis?

Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Waren niet op de hoogte.
    Lees dat alles goed gaat.
    Hebben weer genoten van het verslag.
    In Zandvoort schijnt de zon!!!, met een flinterdun laagje sneeuw.
    Geniet ervan.
    Groetjes,
    Nico en Ria

• 11 December 2012 - 10:25

Nico & Ria:

Hola pesionádes,
    como estáis?

Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Waren niet op de hoogte.
    Lees dat alles goed gaat.
    Hebben weer genoten van het verslag.
    In Zandvoort schijnt de zon!!!, met een flinterdun laagje sneeuw.
    Geniet ervan.
    Groetjes,
    Nico en Ria

• 11 December 2012 - 10:47

Anita Verhagen:

Salut tous les deux (mijn spaans is niet zo goed)

Gezellig jullie verslag weer te lezen.
    Jammer van je filmpje met de walvis. Hij komt vast nog wel eens langs.
    Hou ons op de hoogte als je de uitslag van de scan hebt.
    Arthur: gefeliciteerd!!!

groeten, Anita

• 11 December 2012 - 11:01

Broer Arthur:

Altijd weer leuk om de reisverslagen te lezen. Op de verjaardag op reis is gaan we ook doen met de verjaardag van Rina: we gaan lekker een lang weekendje naar Londen.
    Met de trein (Fyra, misschien zonder vertraging ), de 14e weg een maandag weer terug.

• 12 December 2012 - 08:46

Rotje:

Hoi samen,

Leuk verhaal hoor! Hoop maar dat je rug oké is Mar. Gipscorsetje is ook niet alles in de warmte.
    Goede daad gedaan met die bril Waam, helderziende vissen is nooit weg. Zwemmen tenminste om het haakje heen.

Liefs moi

• 15 December 2012 - 12:38

Judith Van Zanten:

Ha lieve mensen

Wat een leven, wat zien jullie veel en wat maken jullie veel mee!! Denk ik dat mijn leven hectisch is....
    Marjolein jij alsnog en Maarten jij alvast van harte gefeliciteerd. Wij wensen jullie vast fijne kerstdagen toe en een goed, gezond en gelukkig 2013!
    Dikke kus van Leo en Judith

• 19 December 2012 - 01:32

Joke:

Lieve luitjes,

Beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd, Mar!!
    Wat een mooie verhalen schrijf je, wij genieten ervan! En ik geloof dat we niet de enigen zijn.
    Hopen maar dat het met je rug weer snel beter gaat,

Groetjes, Joke