Sicilie! - Reisverslag uit Sicilì, Italië van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Sicilie! - Reisverslag uit Sicilì, Italië van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Sicilie!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

22 September 2013 | Italië, Sicilì

Sicilië. We zijn er.
De reis er naar toe was prima. We begonnen fantastisch, prachtige zeilwind en we maakten goede snelheid (plm. 7 kn p.u) maar helaas duurde dat maar tot een uur of twaalf in de ochtend. De rest vd reis iets minder wind dan we hadden gehoopt maar ja, zoiets hebben we nou eenmaal niet in de hand (gelukkig).
Het was dus voor een groot deel motoren geblazen. Wel hadden we voor het eerst(!) een volle maans-nacht, mét wat wind. Zodat we konden motor-sailen. Wat een enorm verschil! Een nacht die inktzwart is (hebben we meestal) en waarbij je geen verschil of grens ziet tussen water en lucht of een nacht mét maan, waarbij het voor je gevoel net geen daglicht is maar alles heel goed zichtbaar is.

Onderweg hebben we Pien de ‘high-five’ geleerd en ze weet inmiddels haarfijn wat dolfijnen zijn.
Ze vindt ze ontzettend leuk maar begint steeds te blaffen. We zijn begonnen deze reis om haar dat af te leren. Het begin is er, ze blaft al minder. Ze staat soms echt lang op de uitkijk of er nog dolfijnen komen, zie foto. Leuk hoor.

Eenmaal op Sicilië stopten we in het plaatsje Maraza del Vallo. We lagen er aan de kade (héél veel bekijks) en hadden vanaf het water al gezien dat er mooie oude torens boven een groep bomen uitstaken. Die wilden we natuurlijk bekijken. We liepen erheen en inderdaad; een schitterende kathedraal maar ook andere oude gebouwen.
Pien ging volledig uit haar bol toen ze andere honden zag. Ze sprong met vier poten tegelijk een meter de lucht in; iedereen moest schaterlachen om haar capriolen. Maar wat wil je ook na twee volle dagen alleen maar op de boot.
Op een goed moment zagen we ook een deur open staan van een vogelmuseum. Maarten liep er dus naar binnen en ik bleef buiten staan met Pien. Maar vóór dat museum zat een groep oudere heren (leugenbankje maar dan groter) en die gebaarden mij dat ik ook maar naar binnen moest gaan en zij zouden wel op Pien passen.
Zo gezegd zo gedaan en door de openstaande ramen hoorden we dat er plezier gemaakt werd. Grappig wel. Ik plaats een paar foto’s van Maraza del Vallo; de moeite waard.

We hebben nog ruim een week voordat het 1 oktober is en we op de voor ons gereserveerde plek in de haven van Ragusa kunnen gaan liggen. We gebruiken die tijd dus nog lekker om diverse plekjes van het eiland aan de westkant te gaan bekijken. Weinig havens aan deze kant en ankeren is vaak verboden, dus helemaal meevallen zal het niet om veel stops te kunnen maken. We zullen zien. Vanaf het water zien we nu een Akropolis achtige ruïne staan; aha, moeten we natuurlijk ook nog gaan bekijken. Genoeg te doen hier denk ik! We houden jullie op de hoogte.
Tot een volgend blog.

• 22 September 2013 - 15:22

San & El:

Goed te horen dat jullie weer veilig over zijn gekomen. Tot wanneer blijven jullie op Sicilië? Ben benieuwd naar de foto's. Veel liefs en ... blijf genieten :-)

• 22 September 2013 - 15:42

Anita Verhagen:

Buon Giorno Wamels

Wel romantisch zo met volle maande zee op, zeker met maar een licht briesje.
    Pien blijft een prachtige hond zo met al haar fratsen.
    Ik hoop dat Sicilië jullie een goede "winter-periode" zal geven en dat het een leuke haven is waar jullie zullen aanmeren.
    Al de siciliaanse worst geproefd? Schijnt heerlijk pittig te zijn en erg lekker met een lokaal wijntje!
    liefs, Anita

• 22 September 2013 - 18:05

Maarten En Marjolein Van Wamelen:

pfff.... Eindelijk toch de foto's erbij kunnen plaatsen.

• 22 September 2013 - 21:36

El:

Wat fijn dat Pien het zo goed doet!!!
    En wat 'n leuke foto's, helemaal die van Pien.
    Lieve groetjes, knuf voor Pien

• 22 September 2013 - 23:46

Mieke Verhagen:

Weer een heerlijk verslag en mooie foto's.
    Wat doet Pien het goed.
    Dikke knuffel.

• 23 September 2013 - 06:40

Marianne Rebel:

Hi lieverds,
    als ik mijn ogen dicht doe dan kan ik het gewoon mee beleven, hoef eigenlijk niet meer op vakantie. hoe cool is dat .
    Take care,
    Liefs van mij.
    Mar

• 23 September 2013 - 08:10

Anita Verhagen:

Ziet er goed uit om deze winter te overleven daar! Een high-five voor Pien.
    xxxAnita

• 25 September 2013 - 10:02

Frans En Harme Van Heeckeren Van Der Schoot:

Lieve vrienden,
    Wat komen er van jullie kant toch vrolijke berichten. Op e foto's kan je ook zien, dat jullie enorm genieten.
    Ga daar maar heerlijk mee door. Daar is het jullie allemaal immers om begonnen.

Jullie moeten ons ietwat verontschuldigen in de eerstkomende tijd. Bij mij is een schouderprothese geplaatst. De operatie is uitstekend gelukt en ik ben dan ook met hulp van Maarten Koper aan het revalideren geslagen.

Het werken op een laptop doet nog pijn. Ik wilde jullie toch laten weten, dat wij jullie verslagjes met plezier lezen.

Heel veel groeten en geniet maar heerlijk verder. Harmke en ik zijn overigens ongeveer 6 jaar geleden ook 14 dagen over Sicilië getrokken. Boeiend eiland, zelfs grote steden, veel cultuur te vinden.

Harmke en Frans.