Settelen in Ragusa - Reisverslag uit Sicilì, Italië van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Settelen in Ragusa - Reisverslag uit Sicilì, Italië van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Settelen in Ragusa

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

06 Oktober 2013 | Italië, Sicilì

Zaterdag de 5e alweer.

Heftige beelden op ‘ t nieuws laten zien dat zich relatief dichtbij verschrikkelijke taferelen afspelen. Vluchtelingen die bij bosjes verdronken na een helletocht. Onwerkelijk om te weten dat zo dichtbij een ramp plaatsvond. En intussen merken we er in ons leven en in onze directe omgeving eigenlijk weinig van. Het herinnert me aan de ramp met de Harold of free Enterprise. Spullen spoelden toen aan op het strand van Zandvoort en ook dat gaf je een ongelofelijk onwerkelijk gevoel.

Maar in ons ‘gewone’ leventje vliegen de dagen hier om! We zijn zo druk als een baasje. We hadden in de loop van de afgelopen maanden een forse to-do lijst gemaakt met heel veel klussen. Tijdrovende klussen; klussen waar hulp van buitenaf voor nodig is of klussen die zelf gedaan kunnen worden. We zijn direct begonnen met informatie inwinnen over van alles. Reparaties door wie uit te laten voeren als je het zelf niet kunt? Italianen zijn vriendelijk, lachen veel maar spreken weinig andere talen dan Italiaans, wat converseren niet heel simpel maakt veelal. Ook ervaren we tot nu toe dat zij een flexibele agenda hanteren. Een afspraak om 9 uur ’s morgens kan ook heel makkelijk 10.30 uur worden of misschien gewoon even niet op de afgesproken dag. Maarten vindt dat lastig om mee om te gaan en zit zich dan toch wat op te vreten. Formuleert in zijn hoofd al allerlei venijnige opmerkingen, die hij vervolgens van mij niet mag maken. ’s Lands wijs, ’s lands eer en wij zijn degenen die zich moeten voegen tenslotte. Bovendien zijn wij veelal van de persoon afhankelijk en moet je hem sowieso te vriend zien te houden haha.

We waren niet van plan om het te doen maar we doen het toch. We hebben onszelf een kuiptent cadeau gedaan. De zeilmaker hier wilde het maken ervan zo graag doen (om ervaring op te doen) dat hij bereid was om het voor een heel zacht prijsje te doen. Eigenlijk gewoon ‘an offer we cannot refuse’. Dus dat doen we dan ook maar niet. ’s Winters dient de tent als bescherming tegen regen, wind en koude. ’s Zomers zal voornamelijk steeds alleen één flap van de tent gebruikt worden maar dan als zon-wering. De tent zal namelijk uit zes afzonderlijke delen bestaan. Met heel veel ritsen en klittenband zullen de delen aan elkaar zitten als de tent gesloten moet zijn. We gaan er heel veel plezier van krijgen, zoveel lijkt wel zeker.
Diezelfde zeilmaker heeft ook onze ‘lazy-bag’ gerepareerd en leverde goed werk. We hebben er dus wel vertrouwen in.

Er ontstaat inmiddels in de haven een gezellige groep van overwinteraars. Wij weten nog niet welke personen precies zullen blijven en welke niet, maar gezellig is het nu al wel! Elke dinsdag en vrijdag kan er vanaf 18.00 uur een gezamenlijk glas gedronken worden. Nu is de groep nog heel groot, wel een man of zestig, maar we weten dat de meesten voor de wintermaanden naar huis gaan.
We hebben inmiddels een heuse schotelantenne op de boot staan zodat we ’s avonds weer eens naar de NL televisie kunnen kijken. Lang niet gezien en niet zo heel veel gemist, geloof ik…. Maar toch is het lekker om weer eens gewoon ouderwets voor de buis te kunnen hangen. Zeker met het oog op de lange winteravonden. Heeft iemand nog speciale “dát programma móet je echt zien” adviezen? We houden ons aanbevolen. Maarten vond vandaag tot zijn grote vreugde Fox en kon zodoende Ajax kijken! Wie heeft voor hem een Ajax-uitzendschema??

Pienemien zal wel in de puberteit zitten of zo (wanneer hebben honden eigenlijk die fase?) want ze luistert momenteel voor geen meter. Smeert ‘m zodra ze de kans krijgt. Als we haar dan weer gaan halen en boos haar naam roepen, dan kijkt ze om en vervolgt vervolgens doodleuk haar weg. De boef! Zal er allemaal wel bij horen maar leuk is het niet.

Temperaturen zijn hier nog steeds goed (nu 24 gr.C) maar de komende week wordt een week van minder goed weer. Regen, wind en onweerskansen. We zien het wel. Veilig tussen de touwen liggend, maakt het ons allemaal wat minder uit. Tot een volgend blog maar weer!

  • 06 Oktober 2013 - 16:12

    Gerdie:

    Leuk weer te lezen. Hier weer lkkr voor anker en weer is warm dus hele dag zwemmen.
    Lees wel dat de Italianen ook qua mentaliteit (afspraken) op de Spanjaarden lijken.
    Ergerlijk, maar je zal er idd mee moeten leren leven.
    Mooi dat jullie nu toch de kuiptent krijgen.
    Liefs en groetjes uit LP

  • 06 Oktober 2013 - 17:30

    Irene:

    Hallo Maarten en Marjolein,
    Altijd leuk om weer van jullie te horen. We leven nog steeds mee met jullie belevenissen en via Gerdie hoor ik af en toe ook nog wat. Wat leuk dat die fot van de tent er al is. Weet jullie tentmaker ook hoe het ongeveer worden moet. Ger en Quido hadden ook veel plezier van de buitentent.....vooral toen ze nog in Ned. woonden op de boot. Ik hoop dat jullie de winter goed doorkomen en een gezellige tijd hebben op Sicilie.
    hartelijke groeten......Irene

  • 06 Oktober 2013 - 19:26

    Anita Verhagen:

    Hallo alle twee
    Ja, dat drama van de vluchtelingen bij jullie niet ver vandaan is een ware nachtmerrie, zachtjes gezegd.
    Triest dat onze wereld zo in elkaar zit!
    Een puberende hond is weer eens een andere uitdaging. Komt meestal wel goed! (ik was zelf ook geen makkelijke puber en zie hier....)
    In Italië (net als in Zuid-Frankrijk is tijd inderdaad een rekkelijk begrip. Maar met een glimlach en een glaasje wijn komt meestal toch alles voor elkaar. Dus Maarten... relaxe, het komt wel goed.
    Die tent zal zeker heerlijk zijn met de winter op komst.
    De Nederlandse televisie: op wat boekprogramma's na: niets aan! Maar ik kan me voorstellen dat het voor de winter, voor jullie, soms lekker is: wat hangen voor de buis.
    Ik mail je binnenkort wel weer.
    liefs, Anita

  • 06 Oktober 2013 - 21:39

    Odette:

    Heerlijk dat julie klaar zijn voor de "winter"! En met de kuiptent, moet het zeker gaan lukken.
    Pientje, ik weet het nog van Nicky, uren kon ik op haar wachten in het bos. Ben je het van max vergeten of had hij daar geen last van?.
    Een schotel, als het zo uitkomt best lekker om te kijken.
    Ben net weer een hilarisch boek aan het lezen, pensionado's van Sambeek. Zal em voor je bewaren. Geniet samen, en zoals beloofd, ik mail van de week


  • 08 Oktober 2013 - 02:38

    Cees:

    ajax pfff uitzendschema pfffff

  • 19 Oktober 2013 - 10:30

    Harmke En Frans Van Heeckeren Van Der Schoot:

    Hallo lieve mensen,

    Na mijn operatie gaat het bij mij allemaal wat langzamer. Ik heb zojuist met veel belangstelling dit hoofdstuk van jullie reisverslag gelezen. Wat zich daar allemaal in
    Lampedusa afspeelt, is natuurlijk afschuwelijk en ik verwonder altijd weer over de onmacht van alle politieke machtsblokken zoals de Europese Unie, de VS, maar ook die in de Arabische wereld.

    Hier gaat het allemaal best wel goed. Mijn bionische arm herstelt zich, maar het zal een lange weg worden van 3 tot 6 maanden. Maar 6 weken na de ingreep kan ik best wel veel met de prothese.

    Zakelijk gaan we redelijk voor de wind. Wij draaien in ieder geval een plus.
    Het webwinkeltje draait als een naaimachine. Dat is natuurlijk hartstikke leuk.

    De Heerensociëteit is reuze gezellig aan het worden: Joop Berendsen, Ben Bouman, Marc Straathof, Frank v.d.Valk, Ed Strijder, net aangekomen Nico Zeinstra, Govert Slob, Hans Lampier, Frans enz., eerstdaags Edwin Mascini en last but not least Hardy Korver.

    So far so good aan de arme zijde van Zandvoort.

    Geniet maar heerlijk verder van jullie adembenemende tocht en van elkaar.

    In genegenheid, Harmke en Frns.

  • 25 Oktober 2013 - 19:56

    Han En Ingrid:

    Hoi Maarten en Marjolein!

    Ik had al een paar keer geprobeerd te bellen, maar helaas waren jullie er effe niet. We liggen nu in Puerto Rico en wachten op de volgende gasten.

    Super, die kuiptent! Daar gaan jullie veel plezier van hebben!

    Wat lastig dat Pien niet wil luisteren, hopelijk gaat dat snel over!

    We wensen jullie een gezellige winter in Italie. We proberen van de week nog wel even te bellen. Kunnen we effe bijkletsen.

    Liefs, Han en Ingrid

  • 26 Oktober 2013 - 18:42

    Theo Van Eerden:

    Hoi Marjolein en Maarten,

    Geloof het of niet,afgelopen vrijdag moest ik aan je denken(Marjolein).
    Ik zat in de centrale hal van het AMC een broodje te eten toen een klein gezet mannetje langs kwam lopen die me terloops groete,dat was Jos van der Sloot.(Cardioloog) onze oude leraar PMK bij MSD.Hij was het die mij /ons betrapte op spieken.I was guilty maar jij hield heel aardig je mond(Maarten was het daar volgens mij helemaal niet mee eens)
    En dat was voor mij de trigger om je eens op te zoeken.
    En dan lees ik wat jullie aan het doen zijn,geweldig! En dan zit ik nog steeds bij MSD met 35 dienstjaren me af te vragen waarom doorbreek ik deze routine niet eens een keer?
    Nu kan het nog.Ik zit er nog samen met Herman Klumper (laatste 2 van onze opleiding)
    Wij zijn samen verantwoordig voor de HIV afdeling .Herman stopt volgend jaar om zich in Portugal te vestigen.Jullie hebben me in ieder geval aan het denken gezet.

    Groet, Theo van Eerden.

  • 27 Oktober 2013 - 12:00

    Jos:

    Dag lieve mensen! weer even een berichtje uit Patria.hier alles ok. Bola (perro negro) nu na 5 mnd, alupirinol weer de oude. 900 milligram pro tag. tja, leismania een vuile ziekte! maar ze speelt weer en heeft nu een prachtige vacht. Ova geniet van een heerlijke oude dag, zelden zo een lieve zachtaardige lab gezien. Zij radiaalt liefde af. dat hep? je wel met honden ze hebben het menselijk tekort niet! hi hi.afijn die zeebaars dat is een goud brasem? in Uw streken Dorade genoemd. daar lust ik wel pap van. recepten op internet! Tijdens de DTM pink verbrijzelt. au au oei oei! stond te tollen van de pijn en ging bijna tegen de wereld. collegaas? zeiden als hij (ik dus) omvalt, niks aan de handa,valt in het gras. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig zei DR.Jacht.hi hi. ging met ambu van circuit, geweldige....noten.tja. inmiddels weer oke op een kleine kromming na. ha ha. Zie dat jelui een proost leven hebben! U moet de HEER wel aan Uw zijde hebben anders kan ik ea niet vatten. Vanavond maar een dank gebedje uitspreken, baat het niet, scha zal het zeker niet doen. Nu is het wel weer mooi geweest, dikke zoen en veel liefs. Jos.

  • 16 December 2013 - 16:25

    Ruud Vermeer:

    Hallo Theo van Eerden. Leuk om je hier tegen te komen. Jij zit nog steeds bij MSD..! Van een MSD lichting na de mijne. Herman Klumper ontmoette ik niet lang geleden bij MSD in Haarlem, waar ik nu en dan nog eens opduik. Herman kent bij toeval mijn schoonzoon, internist - infectioloog in EMC Rotterdam. Wat is het toch een kleine wereld. Ik werk momenteel in Duitsland. Farma productie. Laat nog iets van je horen. Groeten

    Ruud Vermeer
    Uden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Sicilì

Maarten en Marjolein

We gebruiken deze site om verslag te doen van de belevenissen op- en met onze catamaran 'Mobilae' type Lagoon 380.

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1928
Totaal aantal bezoekers 249012

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 30 November -0001

GSMs:+31631093830/+31618079577/It.nr+39 3246157505

Landen bezocht: