December feestmaand - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu December feestmaand - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

December feestmaand

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

29 December 2012 | Spanje, Isla de Gran Canaria

En zo is het inmiddels 28 december geworden. Waam is jarig vandaag. We hebben straks een soort van verrassingskoffie uurtje. Ik heb gebak gekocht, die staat in de koelkast op de Impact en goede nieuwe slippers als cadeau. De Impact bemanning komt met opstappers koffie drinken en nemen dan het gebak mee. Waam weet nergens van. De WhatsAppjes, emails en facebookberichten komen alweer in grote aantallen binnen, waarvoor weer dank! Leuk hoor.

Intussen liggen we nog steeds aan de zuidkant van Gran Canaria, Anfi del Mar. We liggen hier prima en zullen hier blijven liggen tot ook onze opstapster - Marjolein Brandt, zij komt morgen – weer afgestapt is. We zullen met Marjolein een autootje gaan huren vermoedelijk en dan het eiland wat verder kunnen verkennen dan alleen maar deze omgeving. Natuurlijk hadden we ook al wel eerder wat uitgebreidere uitstapjes kunnen maken maar mijn rug vond dat nog niet zo’n goed idee.

De uitslag van de scan is inmiddels bij de meesten wel bekend maar voor diegenen die het toch nog niet wisten: er zit een kleine hernia lumbaal; gelukkig zonder uitstraling naar de benen en het hele SI gewricht is heftig ontstoken. Het is inmiddels bijna 6 weken geleden, gelukkig gaat het stabiel vooruit maar van mij zou het wat sneller mogen! De hele felle pijn is er nu vanaf, dus ik kan alweer veel meer.

De kerstdagen waren vooral ANDERS maar wel heel leuk. Twee weken geleden haalden we de doos met kerstspullen al onder de vlonders vandaan maar ze zijn de doos niet uitgekomen. Het voelde zo niet als kerst, dat we gisteren de doos in zijn geheel maar weer onder de vlonders hebben gestopt.
Toch was eerste kerstdag bijzonder. ’s Middags tijdens de borrel hebben we bij het gitaarspel van Quido oa kerstliedjes gezongen, een goed begin. Vervolgens hadden wij een voorgerecht gemaakt - salade van gemarineerde artisjokkenharten – en Gerdie en Quido hadden kaasfondue gemaakt, zodat we heerlijk hebben gegeten én heel gezellig.
Na de (Irish) koffie hoorden we ineens mooie muziek op de wal en besloten we spontaan om erheen te gaan. Een geweldig gospelkoor met even geweldige solisten stond daar iedereen kippenvel te bezorgen en stilstaan was onmogelijk. Genoten! Toen hun optreden klaar was werd een volgend optreden aangekondigd: Flamenco dans.
En ook dat bleek weer van hoge kwaliteit te zijn, waardoor we echt een superavond hadden.
Voor tweede kerstdag werd een optreden van ‘Michael Jackson’ aangekondigd. Nu moesten we toch naar de wal om de opstappers van de Impact op te halen, dus dat optreden pikten we ook maar even mee. En weer van grote klasse. Die jongen leek echt sprekend op MJ en zo danste hij ook! Het zingen was natuurlijk play-back maar het zag eruit alsof we naar een optreden van MJ zelf stonden te kijken. Heel bijzonder dus ook.

Inmiddels 29 december. Maartens verjaardag werd een enerverende dag. Gerdie en Quido waren met hun opstappers een uitstapje aan het maken en wij zouden hun boot in de gaten houden want het waaide nogal.
Op een goed moment komen er twee hele grote catamarans met elk wel 30 mensen aan boord (commercieel) en één van de twee begint pal voor onze boeg heen en weer te varen; alsmaar over ons anker. Wij keken ernaar en vroegen ons af wat die malloten nou aan het doen waren. Direct daarna gingen ze zo dicht naast ons voor anker, dat we ons afvroegen of we de stootwillen maar op moesten hangen.
Op datzelfde moment keek Maarten naar de Impact en zei…hee, gaat de Impact nou naar achteren?? Ik keek en riep JA en binnen een seconde zaten we in de dinghy om naar de Impact te scheuren, die al een flink eind achteruit was gedreven, richting de rotsen……nog een meter of 10 zat er maar tussen.
Wij als een speer aan boord, motor starten en stootwillen paraat houden want we dreven ook tussen twee schepen (beiden nu dus dichtbij) én er stond harde wind en er liepen behoorlijke golven.
Iemand was zo stom geweest om in het onbewaakte ogenblik dat wij met die andere catamarans bezig waren, om zijn motorboot aan de ankerboei van de Impact te knopen, denkende dat het een mooring was en was vervolgens van zijn boot af gestapt en naar het strand gezwommen...!! Zijn boot lifte met elke golf het anker omhoog en van zijn plaats en daardoor dreef de Impact gewoon los…
Toen realiseerde ik me dat mijn Iphone nog aan boord lag en ben snel terug gevaren om Gerdie en Quido te waarschuwen dat ze terug moesten komen! Gelukkig reageerden ze direct dat ze eraan kwamen. Maar dat zou toch nog een half uur duren en dat is lang als je in spanning staat te wachten. We wilden nl niet hun anker ophalen en opnieuw laten vallen omdat wij de reacties van de Impact op het roer in de harde wind niet kennen.
Als t moet dan moet het maar nu ze er aan kwamen, wilden we liever dat ze het zelf zouden doen. De adrenaline gierde door m’n lijf. Vijf minuten later zouden we te laat geweest zijn en hadden ze op de stenen gelegen.
Toen de rust eenmaal weergekeerd was en de Impact weer achter het anker lag, hebben we er met elkaar maar een biertje op gedronken en even later stapten ook Gerdie’s zus en zwager aan boord, zodat we vanaf een uur of half vier bij ons aan boord zaten met z’n zessen. Er werd rond etenstijd maar een ‘chineesje’ gehaald en ’s avonds speelden we een spel. De alcohol vloeide rijkelijk; dit moeten we niet al te vaak zo doen haha. Als gevolg daarvan hebben we vannacht wel als ossen geslapen!

Vandaag landt Marjolein Brandt, om een ruime week bij ons aan boord te komen. We hebben een autootje voor een week gehuurd en zullen de komende week vooral gebruiken om het eiland te verkennen. (als er niet al te harde wind staat, anders moet er iemand aan boord blijven).
We houden jullie natuurlijk na die tijd weer op de hoogte!

We hopen dat iedereen een gezellige jaarwisseling zal beleven maar bovenal wensen we ieder veel genieten en gezondheid toe!

• 29 December 2012 - 18:09

Joke:

Hoi hoi,

Allereerst wil ik natuurlijk Maarten feliciteren met zijn verjaardag!! Ik zou geen Joke heten, als ik natuurlijk weer aan de late kant ben.

Verder lees ik jullie berichten met veel belangstelling. Ik maar denken, dat het leven aan boord van zo'n schip op een goed moment toch tamelijk saai moet worden, maar jullie verslagen spreken van het tegendeel... fijn hoor!

Bedankt voor al het schrijfwerk en tot gauw! (zie nu al uit naar het volgende verslag).

Joke

• 29 December 2012 - 19:27

Han Van Dam:

Maarten vriend van harte gefeliciteerd. gisteren veel te druk en gezellig. hier alles ok en zo te lezen bij jullie ook ,we genieten van de verslagen. de spanning voelen we hier ook. heel veel groeten uit Zandvoort. ook van Anita
    Han

• 29 December 2012 - 21:44

Jan Kolk:

Hoi Maarten & Marjolein
    Zo geregeld volg ik jullie op de reis die jullie maken en beleven . heel interesant en boeiend .
    vol belevenissen. daarom voor het volgend jaar veel moois en een goede gezondheid gewenst .
    hier in amstelveen alles oke !!

Groet van ons Jan .>>>>>

• 29 December 2012 - 22:47

Mieke Verhagen:

Lieve Maarten.
    Hele fijne verjaardag.
    Wij nemen een borrel op je.
    Groetjes Rob Mieke en Doortje.

• 30 December 2012 - 00:29

Jacqueline Lankhorst:

Hoi Maarten en Marjolein,
    Aslnog van harte Maarten en zo te lezen wel een spannende verjaardag gehad. Leuk om jullie verhalen te volgen via deze blog. Wens jullie voor 2013 veel mooie avonturen! Maar niet al te enerverend zou ik zeggen! Groeten, ook van de mannen!, Jacqueline

• 30 December 2012 - 13:56

Marianne Rebel:

Inmiddels middag en knap weer voor December.
    Lees jullie berichten met plezier, lach me gek om alle momenten van spanning^& vermaak.
    Het is hier weer even druk met gasten, net de kamer schoon voor de inmiddels nieuwe gasten plus Hond GRRRRRRRRRR. gaat wat worden morgen met het knallen, zorg wel dat ik ergens anders zit dan in mijn eigen huis.
    Frau rebel ,die kleine ist lieb, jaja ,met zijn zand poten lekker de trap op en neer rennen, wordt er niet goed van.
    Maar, goed brengt geld in het laadje zal ik maar zeggen.
    Voor jullie dit jaar een bijzondere gebeurtenis ,wil alles lezen .
    Heel veel plezier ,in goede gezondheid het nieuwe jaar in, en spreek jullie weer snel.
    Liefs van mij,
    mar xx

• 31 December 2012 - 09:32

Anita Verhagen:

Salut Wameltjes

Maarten, alsnog van harte gefeliciteerd (al is het war te laat).
    Zo te zien en te lezen: een leuke zonnige Kerst (beetje om jaloers te worden).
    Marjolein: blijf toch maar wat voorzichtig met die rug omgaan!
    Hele mooie jaarwisseling gewenst (zonder dat geknal hier) en veel gezondheid en plezier samen.
    Liefs, Anita

• 31 December 2012 - 19:46

Jan H.R. Van Veen:

Hallo Marjolein en Maarten,
    Tot nog toe heb je van ons nog geen reacties ontvangen, maar we zijn trouwe lezers van jullie uitgebreide reisverslagen. Wat hebben jullie dit jaar al veel beleefd. Heel veel mooie en leuke dingen, maar ook spannende momenten/uren/dagen meegemaakt. Gelukkig is alles goed afgelopen! Beiden nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen in december. Marjolein, wij duimen voor je dat rug goed geneest, want jullie zijn op elkaar aangewezen en is een goede fysieke conditie vanzelfsprekend heel belangrijk. Voor 2013 wensen wij jullie een goede gezondheid, een behouden vaart en heel veel mooie en gezellige momenten.
    Ria en Jan van Veen (Enkhuizen)

• 03 Januari 2013 - 10:31

Hans En Luus:

Afijn een beetje laat... maar je kent ons een bietje eeh.... Weer een spannend verslag!!
    Gelukkig elkaar uitgebreid met de kerst gesproken... Maar hierbij nogmaals alle goeds, vrijheid, gezondheid en liefde voor 2013! xx

• 03 Januari 2013 - 15:18

Kees En Monique IJzerman:

Hallo luitjes,
    Allereerst veel geluk, liefde en gezondheid en behouden vaart voor het jaar 2013.
    Gelukkig dat het met je rug wat beter gaat, Marjolein.
    Voor ons is het nu een spannende tijd. Cllaudia kan elk moment bevallen.
    De zwangerschap is tot nu toe goed verlopen.
    Maarten nog gefeliciteerd met je verjaardag. Foto's bekeken en dat zag er gezellig uit.

xxx Monique en Kees.

• 05 Januari 2013 - 13:16

Marja:

Hoi Marjolein en Maarten, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Hopelijk wat minder (bijna) ongelukken en vooral veel geluk en liefde. Marja