Frank en Rein geweest - Reisverslag uit Colònia de Sant Jordi, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Frank en Rein geweest - Reisverslag uit Colònia de Sant Jordi, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Frank en Rein geweest

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

05 September 2013 | Spanje, Colònia de Sant Jordi

Donderdag 5 september

Gisteravond stapten Frank en goede vriend Reinoud af om weer huiswaarts te gaan. Uiteindelijk landden ze tien dagen geleden op Mallorca (en dus niet op Menorca), waardoor we toch weer terug zijn gegaan vanuit Menorca naar Mallorca. Ook omdat Han (van Ingrid en vd Twins catamaran) toch weer niet goed was en weer allerlei ziekenhuisbezoekjes nodig waren. Zonder Han’s gezondheidsperikelen zouden we wel op Menorca gebleven zijn en hadden Frank en Reinoud een pont kunnen nemen. Maar nu er twee aanleidingen waren om terug te varen naar Mallorca, hebben we dat met een prachtwind toch maar gedaan.
Fantastische overtocht met een record snelheid van 11.5 knopen!

De mannen arriveerden op zondagochtend. Ze waren tien dagen aan boord. Tien dagen gezelligheid op diverse mooie plekjes, met heel veel lachen, gezellige maaltijden, spelletjes spelen, dollen met Pien, zwemmen en af en toe een serieus gesprek. Heerlijk ongecompliceerd dus. Pien genoot van het dollen met die gasten en zij van haar. Ze zwemt steeds meer; vorige week zelfs al een keer vanaf de kant terug naar de Mobilae, terwijl ik naast haar roeide. Goed hoor. Precies wat we graag willen. Als we niet in staat zijn om haar lang uit te laten, kan ze in elk geval haar energie kwijt in het zwemmen.

En nu is de boot is inmiddels weer schoon en opgeruimd. Dat was flink zweten vandaag. Gelukkig bood het plaatsje Andraitx ook een wasserette, zodat al het beddengoed daar gewassen kon worden. Eén bed is op de hand net te doen maar meerdere bedden….. nee, dat gaat me echt te ver!

Vermoedelijk volgende week (datum staat nog niet precies vast) komt zus Sandrien. Zij kan natuurlijk pas op het allerlaatste moment haar vlucht boeken omdat we nog niet weten waar wij zullen zijn als de datum van haar vertrek duidelijk is. Nou ja, schijnt alleen maar heel goedkoop te zijn, volgens insiders, om op t allerlaatste moment een enkele reis te boeken. De terugreis boeken we dan maar als ze er (waar?) eenmaal is. Ook weer heel gezellig.
Lekkere logeerdrukte/gezelligheid hier momenteel dus maar dat is te verwachten in de zomermaanden.

Terwijl ik dit schrijf varen we alweer terug, richting het oosten. Vannacht vermoedelijk ankeren bij de zuidoost kant van Mallorca (in de buurt van Sant Jordi). Morgen door, stukje noordelijker aan de oostkant van het eiland en dan waarschijnlijk zaterdag oversteken naar Menorca. En daar wachten we dan het goede weer af om over te gaan steken naar Sardinië. Zou wel eens snel kunnen zijn; misschien zelfs al maandag. Afwachten nog even.
Jullie horen/lezen het een volgende keer weer.
Veel liefs vanaf de Mobilae!

• 05 September 2013 - 21:49

Mieke Verhagen:

Wat een gezelligheid bij jullie heerlijk genieten van al het bezoek wat jullie krijgen.
    Fijn om de jongens weer even aan boord te hebben.
    Wij genieten van jullie verslag en Pien ben ik verliefd op
    Liefs van ons.

• 06 September 2013 - 08:09

Aly Van NIJENDAAL:

Goedemorgen levengenieters,wat zien jullie er goed uit !!! Leuk dat jullie zoon er was gezellig. Hier alles okee we hebben nog heerlijk weer in holland. Scholen zijn weer begonnen, nu wij vakantie, nou ja werk vakantie, we gaan sausen,verfen en klussen moet ook gebeuren. Zijn we op tyd klaar dan pakken we een last minute gebeuren. Wat doet Pien het goed zeg, een leuk beest.Jullie veel vaar plezier en de groeten voor Sandrien. Gr. Aly

• 06 September 2013 - 09:17

Anita Verhagen:

Hallo Wameltjes

Het leest en ziet er goed uit bij jullie. De zomer vakantie geeft wel extra drukte en gezelligheid om jullie heen. Pien is al een volwaardig bemanningslid geworden merk ik op. Grandioze keus geweest.
    Ik heb ook de nodige logees uit Frankrijk weer hier gehad. Ook (helaas) de nodige ziekenhuis "ingreepjes" gehad. Nu weer verder.
    Veel plezier met je zus, waar dan ook. Sardinië schijnt een prachtig eiland te zijn. Ik ben altijd wer benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs, Anita

• 06 September 2013 - 14:36

Odette:

Gezellig weer een verslag. Klinkt allemaal weer goed en de foto's maken duidelijk dat jullie nog steeds genieten. Hier is het ook niet slecht! Gelukkig nog geen herfst weer, maar zomers warm. En dat in september en de pepernoten liggen alweer in de winkel! klopt nu echt niet hoor! Mail jullie weer gauw en veel plezier met je volgende gaste Sandrine

• 06 September 2013 - 19:19

Jose Veldt:

Wat leuk dat ik dit allemaal van jullie kan meebeleven zo! Veel geluk en plezier op de verdere reis...