Laatste dagen op Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Laatste dagen op Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen op Gran Canaria

Door: Marjolein & Marjolein Brandt

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

08 Januari 2013 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Dinsdag 8 januari.
We liggen nóg op Gran Canaria maar niet lang meer. A.s. weekend willen we door naar Tenerife. Zodra de goede wind zich aandient, gaan we.
Gisteren maakten we een heerlijke wandeling van 1,5 uur naar Arguineguin en mijn rug deed het prima! Blij blij. Als gevolg daarvan heb ik héérlijk kunnen slapen en relatief weinig last van mijn rug gehad. Heerlijk gewiegd door de boot. De swell is weer weg, dus we hoeven ons niet meer schrap te zetten. Vandaag gaan Gerdie en ik weer aan de wandel. Er komt vandaag een monteur bij één van onze motoren; het reservoir van de koelvloeistof lijkt te lekken en dat moet even vakkundig verholpen worden en weten of het ernstig is of niet.
Opstapster Marjolein Brandt is weer thuis inmiddels; hieronder haar verslag van een ruime week aan boord.

Heerlijk Oud & Nieuw aan boord van de Mobilae

Wat was het heerlijk aan boord van de Mobilae. De tijd gaat zo snel, over een uur is het afscheid alweer. Maarten en Marjolein haalden me op van het vliegveld op zaterdag 29 december. Ze hadden voor een week een auto gehuurd. Omdat er van zeilen niet veel zou komen, konden we het eiland met de auto verkennen.
Aan boord maakte ik kennis met Gerdie en Quido, de buren van de Impact. Zij hadden Irene en Arjen op bezoek voor een week. Borrelen en bijkletsen was het eerste dat we deden.

Spaanse Traditie
Hoogtepunt van de week was het vieren van Oud & Nieuw op de Mobilae met zijn zevenen. Elke boot had hapjes gemaakt, we hadden voldoende wijn en bubbels ingeslagen. Iedereen vertelde zijn hoogte- en dieptepunt van het jaar. Van de vertrekkers was voor iedereen het hoogtepunt ‘het vertrek uit Nederland’. Kan me er alles bij voorstellen. Wat een heerlijke manier om je dagen te slijten. Om twaalf uur aten we volgens Spaanse traditie twaalf druiven als symbool voor geluk in elke maand in het volgende jaar. Het was nog doorwerken om ze weg te krijgen. Officieel bij elke klokslag om 00.00 uur, gelukkig hoorden we die niet. Meteen daarna gingen de vuurpijlen op de kant de lucht in. Wat een zeldzaam mooi vuurwerk, zulke grote lichtbollen heb ik nog nooit gezien. Daar is een heleboel geld aan besteed en we lagen eerste rang. Onze dj Maarten zorgde voor dansmuziek, zodat we tot in de kleine uurtjes op het dek konden swingen. Weer een voordeel van een cat, waar kun je met zeven man dansen op het water? Het nieuwe jaar was goed begonnen voor iedereen.

Zonnen, zonnen, zonnen
De volgende dagen zijn we met de auto de bergen ingereden en hebben de stuwmeren bezocht. Langs de enorme stuwwand loopt een trappenstelsel a la Escher naar beneden. Heel indrukwekkend, je zult de trappen maar elke dag moeten aflopen en weer op. We hebben tapas gegeten in kleine tentjes, hebben Puerto Mogan en Maspalomas verkend en hebben uiteraard veel gelezen, in de zon gelegen, Wordfued gespeeld en Facebook bijgehouden. En gekletst, gekletst en gekletst. Zo ook de een-na-laatste dag met Cynthia, een solozeilster die even een dag in de baai was komen liggen. Deze ontmoeting was ook heel bijzonder. Het waren heerlijke dagen. Maarten en Marjolein, dank jullie wel voor deze fantastische vakantie. Ik heb er van genoten. Een heel goed 2013 met veel zon, genoeg wind, veel gezondheid en mooie trips. Behouden vaart!

• 08 Januari 2013 - 10:48

Marianne Rebel:

wat een lekker veslag van jullie vriendin, leuk om te lezen hoe een ander er ook zo van geniet.
    Oud en Nieuw zou voor jullie op het water voor altijd prachtig blijven ,waar jullie ook het anker uitgooien in deze wereld.
    Hier een rustig begin van het jaar, met 6 man voor de TV naar Tony Bennet zitten kijken[ ouwe lul] , scheelde weinig of lag om 5 over 12 al te pitten.
    Verder alles rustig, volgende week weer aan de bak .
    Heb mij goed ingelezen in de Bibliotheek over de 16e eeuw voor de Kinderkunstlijn, denk dat ze dat wel op mijn manier van les geven leuk gaan vinden.
    Verder krijg ik zo weer de vrouw die mijn huis zou /gaat kopen, ze wil nog even voelen.[goed toch!!!]

Spreek jullie later,
    Liefs van mij,
    mar.

• 08 Januari 2013 - 17:36

Irene Walda:

Beste Marjolein en Marjolein en Maarten, Leuk dit verslag te lezen van veel activiteiten, die wij ook met jullie mochten beleven. Ik heb genoten van de gezelligheid en jullie gezelschap.Wij kunnen ook terugkijken op geweldige dagen....en alle collega's waren jaloers op mijn kleurtje (behalve die die naar Cuba was geweest) Ook een mooi eiland voor mijn verlanglijstje.

• 09 Januari 2013 - 16:03

Ineke (zus):

Dus....lieve Maarten Marjolein.....weer door naar een volgend eiland. Welk eiland is jullie nu het best bevallen? Het is wel geweldig als je op deze manier de reeks eilanden kunt bezoeken.
    een hele goede zeiltocht gewenst en op naar volgende avonturen.

groetjes Ineke