Voorlopig weer Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Voorlopig weer Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Voorlopig weer Alvor

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

17 Mei 2013 | Portugal, Alvor

Wat is Alvor toch een heerlijke plek, vooral op het water maar ook het kleine dorp heeft iets, ook al kun je in de zomermaanden over de toeristenhoofden lopen.

Afgelopen zaterdag zijn we uit de baai weggevaren naar de andere kant van de lagune, waar mooie zandplaten zijn. Daar hebben we vervolgens de boot voor het eerst droog laten vallen en dat ging helemaal supergoed.
Toen het onderwaterschip eenmaal droog stond, konden we goed zien hoe de nieuw ontvangen rubberflappen nu eigenlijk gemonteerd dienden te worden. Duidelijk werd dat er eerst een nieuwe mal als kader voor de rubberflappen gemaakt moet worden, dus we konden de klus ter plekke niet klaren. Nou ja, dan vallen we binnenkort nog maar eens droog . Geen straf.

Wat is dat droog vallen toch leuk! Vooral als je dan op zo’n mooie zandplaat komt te staan.
Pien genoot ook met volle teugen en we hebben dan ook veel en lang over het wad gelopen. Op een goed moment vond ze een dood inktvisje en ik mocht niet meer bij haar in de buurt komen voordat het beest geheel gesloopt en opgegeten was…….brrrrr. Ik heb haar verder maar geen brokjes meer gegeven die ochtend. Maar ze heeft er geen last van gehad.
Zoals op de foto’s te zien hebben de mannen gevist met speren; en zo zelfs drie grote vissen gevangen. Ook met de hengel werd nog vers voer gevangen en zo aten we ’s avonds met ons zessen (4 volwassenen en twee kinderen) super verse vis uit de rook-oven. Gezellig, bijzonder en lekker.

Pien gedraagt zich alsof ze al jaren op de boot woont. Vond alles een eerste keer wat eng maar direct de tweede keer weer proberen en de derde keer deed ze bijv. overstap van boot naar dinghy al helemaal zelf. Eerste dag vond ze water eng; nu loopt ze tot haar buik door het water. Ze snapt al dat ze óf uitgelaten wordt en dus alles op de wal moet doen óf dat ze op de boot op het net haar ‘wc’ heeft.
Haar vinders waren hier gisteren nog even aan boord en tot onze grote hilariteit gingen ze helemaal ‘los’ op de hond. Ze mocht hen overal likken (mond ook hoor….) en ze gaven haar van alles te snoepen wat helemaal niet voor haar was en wilden hun liefje toch wel heel graag nog voorstellen aan een vriendin.
Of we maar even mee wilden naar de wal om haar aan die vriendin voor te stellen. Maarten haakte natuurlijk al snel af en werd wat stiller. Ik hield vol en ging braaf met hen mee naar de wal. Pien scoorde nog een pluche konijntje van de vriendin.
Ze wilden graag dat we van het weekend bij hen kwamen lunchen. Dan konden we kennis maken met de andere 8 honden en ook de trainingsschool even zien….. we gaan toch maar niet.

Zoals het er nu uitziet liggen we nog een tijdje in Alvor. Het schiet allemaal weer niet op helaas.
1e: De windset-reparateur laat niks van zich horen, moeten we weer gaan bellen.
2e: de plaat die gemaakt moet worden voor het onderwaterschip moet door Maarten gemaakt worden maar het is nu weer heel slecht weer hier en een werkplaats hebben we niet ter beschikking
3e: we hebben weer constant power-alarm, dus alarm dat de accu’s te vol zitten. Joao, degene die alles in Lissabon installeerde, kwam naar de Algarve en zei dat alles naar behoren functioneert. Nou mooi niet dus. Weer filmpjes en foto’s gemaakt tijdens een alarm en deze naar hem ge-emaild. Nee, is inderdaad niet goed. Maar wanneer hij gaat komen….. dát is vooral de vraag. Aangezien we bang zijn voor brand bij te grote overlading, willen we dat e.e.a. absoluut veilig functioneert. Gelukkig valt dit allemaal nog onder garantie…..

• 17 Mei 2013 - 13:56

Hans En Luus:

nou lieverds klinkt weer goed!! wat leuk dat je weer een hond hebben ... Ik neem aan dat Pien een meisje is!! Jammer dat het zo moeilijk is om mensen hun werk goed te laten doen... maar de volhouder wint hè.... DIKKE KNUF Hans en Luus

• 17 Mei 2013 - 14:17

M.rebel:

Nou die Pien van jullie die ligt er ontspannen bij zou ik maar zeggen.hahaha.
    En wat gaaf dat Pien meteen zich kan aanpassen, wonderlijk hoe dat gaat ,en verbaas me daar over!
    Hier alles bij het zelfde, veel gasten gehad, moet alleen niet meer vergeten de kamer deur op slot te doen, er stond van de week een Fransman voor m'n bed, ik schreeuwen ,hij schreeuwen,zei dat hij aan de slaapwandel was. ja hoor!!!
    Was nog lelijk ook , heb nooit eens mazzel .hahaha.
    Voor de rest moet ik zorgen dat ik een klusjes man voor de bovenverdieping voor niet al te veel kan strikken voor een 3e toilet dan gaat dat boven beter lopen.

Zo maar weer een paar dagen uit het leven van een Rebel.
    Bij jullie is tijd geen geld, alleen maar vervelend dat gemaakte afspraken niet nagekomen worden.
    Komt allemaal goed daar!!
    Liefs van mij.

• 17 Mei 2013 - 15:48

Rotje:

Ziet er weer heerlijk uit allemaal. Nou dacht ik dat Alvor Portugal was, maar aan de reparaties te zien is het toch echt Frankrijk: de franse slag is de norm zo te zien..

xxx

• 17 Mei 2013 - 20:49

Mieke Verhagen:

Hoi lieverds.
    Wat een geweldige foto's.
    En wat een geweldige hond die Pien.
    Geniet maar van alles en een poosje blijven liggen is ook niet erg.
    Liefs van ons.
    Rob Mieke en Doortje.

• 18 Mei 2013 - 09:04

Yvonne Vermaat:

hoi luitjes kan je nu ons toen begrijpen ,dat we er moe van werden er was altijd wel wat stuk dus ik weet waar je het over heb maar het heb ook weer wat . en wat een heerlijk hondje die pien van jullie ben er nu al verlieft op zo dra ik een ander huisje neem iets grote dan krijg ik er ook een uit het asiel .ik verheug me er nu al op wat zijn honden toch leuk he. dikke kus en geniet jullie maar lekker het kan zo over zijn zie maar aan mijn mis het nog .xx

• 18 Mei 2013 - 14:09

Frank En Nicolette:

Hallo daar,
    Lekker he dat mediterrane geduld, geloof me...hoe meer je oostelijker gaat des te erger het wordt!!
    Van de andere kant....who cares take it as it comes!
    Ik neem aan dat rendez vous in Spanje niet doorgaat :( nog 2 weken jongens dan liggen we onder een stralend zonnetje, hier is het nog steeds winter niet normaal!!
    Knuffels van ons XX

• 18 Mei 2013 - 15:08

Guus En Mary:

Hallo, hallo,
    leuk is dat he dat droogvallen. Dat is het mooiste wat er is (vinden wij) en dan het liefste met geen andere boot in de buurt en dan alleen met de natuur. Geweldig. Over ongeveer 3 weken vetrekken wij ook weer voor 3 maanden richting noorden. We zien wel waar de wind ons naar toebrengt. En als het weer en de wind gunstig zijn kunnen we zo'n 6 dagen achter elkaar droogvallen, daarna weer water tanken en boodschappen doen en dan gaan we weer.
    Geniet.
    Lieve groet, Guus en Mary

• 04 Juni 2013 - 12:19

Harmke En Frans Van Heeckeren Van Der Schoot:

hallo lieve mensen, wij denken, dat wij nog steeds veel te doen hebben met onze zakelijke activiteiten. Dat is wel zo, maar geen argument om jullie niet een paar regels toe te sturen. We hebben genoten van jullie bericht. Ons is ontgaan waar Pien nu ineens vandaan komt. Er valt niet aan te nemen, dat Pien haar dagelijkse traject aan het zwemmen was en ineens de Mobilae zag liggen en dacht: als de mensen nou net zo leuk zijn als de boot mooi is, dan wil ik wel even aan boord komen.

Uit de tekst en de mooie foto's valt op te maken, dat jullie erg van dit luizenleventje aan het genieten zijn.

Heel goed. Ga daar vooral maar mee door. Drink af en toe een glaasje op de gezondheid van vrienden en vriendinnen. Wij doen dat in ieder geval af en toe op jullie.

Heel veel groeten,

Harmke en Frans.