Scheepshondje Pien aan boord - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Scheepshondje Pien aan boord - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Scheepshondje Pien aan boord

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

08 Mei 2013 | Portugal, Alvor

Even voorstellen: ons nieuwe scheepshondje – ‘Pien’

We zijn helemaal enthousiast. We hebben er een kameraadje aan boord bij, in de vorm van Pien, een lieve kruising tussen labrador en teckel of zo ;-)
Het beestje is vijf maanden jong, lijkt een slim diertje en heeft het nu al – na een uur of vijf bij ons aan boord – helemaal naar haar zin.

Ze werd gevonden door een Portugees, genaamd Pedro. Vandaar dat haar officiele naam nu Padra is. Pedro heeft inmiddels al acht honden opgevangen en kon haar er echt niet meer bij hebben. Hij had haar achter een hekwerk op een braakliggend terrein gevonden. We gingen dus kijken en waren op slag verliefd.

Direct door naar een dierenarts gegaan voor alle benodigde inentingen en dierenpaspoort. (tot Maartens grote tevredenheid zowel alle vaccinaties als het paspoort van Merial) Ze heeft een schattig koppie en wij vinden haar echt heel slim. Na die paar uurtjes aan boord begrijpt ze al wanneer ze iets niet van ons mag maar ze heeft ook al begrepen dat ze van ons wel op de bank mag liggen, eerst schuchtertjes maar toen vol overgave bij ons op de bank, waar ze lekker om zich heen kan kijken. Meeuwen, langsvarende vissersboten; ze vindt alles leuk en interessant.
We lieten haar aan het begin van de avond uit op het drooggevallen wad en ze ging helemaal uit haar dak. Als een gek rondjes rennen, blaffen naar visser mannen en zelfs al tot de buik in het water. Het gaat vast en zeker helemaal goedkomen!

• 08 Mei 2013 - 11:08

Irma:

Oh wat klinkt dat leuk! Ben benieuwd naar de 1e foto van jullie scheepsmaatje!
    Behouden vaart!

• 08 Mei 2013 - 13:12

Rotje:

Wat schattig!Past echt bij jullie. Beter zo dan dat we haar in de Ikeaballetjes terugvinden of zo.. Maar wat nou als je een paar dagen achtereen op zee bent? Wordt hengelpoepen, dus ga maar vast trainen.
    Veel plezier ermee!
    xxx

• 08 Mei 2013 - 14:07

El:

Oh wat 'n poeppy!!!
    Veel geluk en plezier van en met de nieuwe matroos aan boord Padra!!!

• 08 Mei 2013 - 14:11

Rory:

Haartlijke felicitaties! Mooije hondje. Niewe bamanning moet echt goed getrained zijn!

XX, Rory

• 08 Mei 2013 - 15:05

Anita Verhagen:

Enig!!!! Dus welkom Pien in de vriendenkring!
    Leuk zo'n nieuw maatje aan boord! Hebben jullie net zoals met katten nu een "hondenbak" op het dek?
    Ik wens jullie veel plezier met haar.

liefs, Anita

• 08 Mei 2013 - 15:07

Anita Verhagen:

Even een na reflexie: zwemvesten voor honden bestaan ook: voor de woeste dagen!
    xx Anita

• 08 Mei 2013 - 17:13

Walter & Alice:

Heeeeh M & M!
    Wat leuk zo'n scheepshond. Voelen ons een beetje de ''padrinos''. Want één van kleindochters heet ook Pien!
    Maar niet helemaal duidelijk is voor ons of hij/zij nu Padra heet of Pien.......
    Knuffels vanuit
    Bentveld

• 08 Mei 2013 - 17:32

Annemieke:

Leuk hondje hoor, had duidelijk ook de foto's gemist... Gezellig hoor.
    Ben wel benieuwd inderdaad hoe jullie het gaan doen als je langer onderweg bent... ;)

• 08 Mei 2013 - 20:38

Mieke Verhagen:

Hoi Lieve Marolein en Maarten
    Wat een lieverd dit wordt helemaal gezellig.
    Ze is vast heeeel blij met jullie.
    Geniet ervan.
    Liefs Rob Mieke en een dikke knuffel van Doortje voor Pien.

• 08 Mei 2013 - 22:01

Odette:

Wat een lieverd. Ja, ik snap het, als je zo'n beesie ziet, dan ga je voor de bijl!
    Veel plezier met pientje! Ik heb erg moeten lachen om het "hengelpoepen" geschreven door "rotje". Mooie oplossing voor onderweg!
    Tot mails xxx

• 08 Mei 2013 - 22:14

Adele:

Wat een poepie!!

• 09 Mei 2013 - 06:01

M.rebel:

Nou zeg !!!!! alles kunnen bedenken ,maaaaaaaaaaarrrrrrrrr dit past zo bij jullie.
    Veel plezier met Pien.
    xxmar.

• 09 Mei 2013 - 09:53

Petra:

wat een enig hondje!! En wat een prachtig leuk hoesje voor de vaccinatie papieren, alle dierensoorten komen er op voor. Misschien leuk voor Merial Nederland (ha, ha) zal het eens voorstellen. Nog heel veel plezier met Pien.

• 09 Mei 2013 - 11:58

Frank & Nicolette:

Echt weer wat voor jullie Wameltjes maar wat een leuk beessie, op de kattenbak dan maar :) ik hoop dat jullie er veel en lang plezier aan hebben.
    Hier alles zn gangetje, we hebben genoten van ons avondje Ajax bij ons thuis, uiteindelijk goed gekomen Maarten....kampioenen!!
    Laters xx
    Frank en Letje

• 09 Mei 2013 - 20:47

Alex & Elly:

Wat een gaaf beestje. Echt hartstikke leuk !!!

• 09 Mei 2013 - 23:24

Cynthia:

wouw wat een mooi hondje , ik zou er ook verliefd op worden.
    Heel veel plezier er mee.

• 10 Mei 2013 - 20:36

Yvonne Vermaat:

echt iets voor jullie zou ik ook gedaan hebben heerlijk weer een blij hondje op de wereld ik weet zeker dat hij een heel goed leven krijgt ,bij jullie heel veel plezier en gezondheid met jullie. een aan winst ik denk dat hij jullie heel veel liefde terug zult geven ,nogmaals geweldig. ben weer heel trots op jullie en heel blij voor het hondje dikke kus van mijn,en nogmaals gefeliciteerd met hem .Yvonne xxxxxxxx

• 12 Mei 2013 - 10:33

Sandrien:

Echt een tof hondenkoppie zo te zien en inderdaad lijkt het op de foto's alsof ze helemaal onderdeel uitmaakt van de bemanning. Je gaat er vast een hoop plezier aan beleven en zoals al gezegd, als je oppas nodig hebt, kom maar op.
    Liefs
    Sandrien

• 12 Mei 2013 - 10:33

Rolien:

Bloed kruipt waar het...etc etc.. Tuurlijk weer een hondje. Het past bij jullie. Lekker mee uitwandelen enzo..dussss. Lief beestje hoor!