Weerzien met vele bekenden! - Reisverslag uit Pollença, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Weerzien met vele bekenden! - Reisverslag uit Pollença, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Weerzien met vele bekenden!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

14 Augustus 2013 | Spanje, Pollença

En terwijl Arthur alweer een paar dagen thuis is en zelfs alweer aan het werk is, gaan wij gewoon nog door met van het ene mooie baaitje naar het andere te varen.

De twee weken met Arthur waren lekker.
Bijpraten, veel zwemmen, lekker eten etc. Hij is tussendoor nog vijf dagen naar Noord Spanje gegaan (San Sebastian) om te surfen.
Met Art aan boord zijn we vanaf Porto Cristo (leuk plaatsje, Nadal woont er, we hebben hem gezien en zijn giga boot en Ferrari haha).
Gebruind en ontspannen keerde hij weer huiswaarts.
Op naar het volgende bezoek: Frank en Reinout aan t eind van deze maand.

In die twee weken is er veel gebeurd. We ontmoetten veel mensen en ook oude bekenden.
Laat ik bij het begin beginnen: Marc Hermans ontmoetten we op woensdag bij ons aan boord voor een drankje en ’s avonds hebben we met ons achten gezellig ergens gegeten.
Donderdag deed Maarten een poging om achter Marc’s boot te waterskiën maar blesseerde bij de eerste poging een hamstring en gaf t op.
Vrijdag waren we uitgenodigd voor de lunch in het vakantiehuis van Marc en Caroline. We genoten van een overheerlijke lunch onder een enorme bloemenpergola (foto), gevolgd door een plons in het riante zwembad en heerlijke drankjes op het terras onder de bomen. Wat een geweldige plek! Ook Pien genoot – alsmaar de enorme tuin rondrennend – met volle teugen.
Omdat die avond alweer hun laatste vakantie avond zou zijn, gingen we gezamenlijk uit eten. Erg sfeervol en lekker gegeten; een mooie afsluiting van een paar bijzonder gezellige dagen. En omdat Caroline’s neefje Hein zo weg was van onze boot, nodigden we hem (na instemming van Arthur) uit om twee dagen mee te varen. GENOTEN heeft hij.

Die zaterdag arriveerde Arthur dus en zeilden we van prachtbaai naar prachtbaai, zie foto. De zaterdag erna vertrok hij dus voor vijf dagen naar Bilbao en zouden wij zondag in Andraitx een oude vriendin weerzien, na ruim twintig jaar!
Simin en Michael hadden namelijk via Facebook laten weten dat ze ook op Mallorca vakantie hielden. We spraken dus af voor zondag en het was weer ouderwets!
Alsof er geen twintig jaar tussen zat; we praatten weer net zo makkelijk met elkaar! Alleen haar Michael is niet meer dezelfde van toen. Sinds negen jaar is ze getrouwd met weer een Michael (hoe krijg je het voor elkaar); een bijzonder aardige man. Was genieten en heel bijzonder om de draad zo makkelijk weer op te pakken.
Wie weet maken we van hun uitnodiging gebruik om bij hen langs te komen in Duitsland. Van Andraitx gingen we door naar Soller, waar we al eerder lagen. Daar bleven we wat langer ivm een aantal oorzaken:
1. Arthur kon daar makkelijk naar toe komen vanuit Palma bij terugkomst van zijn surfdagen. Met Arthur ben ik op zijn laatste vakantiedag naar Palma de Mallorca gegaan. Wat een prachtige stad! Aanrader voor de steden-liefhebbers. Een goede concurrent van Barcelona.
2. Er kwam hardere wind aan en Soller bood bij die wind goede beschutting.
3. Han (vdTwins) en Ingrid kwamen eraan en Ingrid meldde dat Han zo ziek als een hond was en er een arts nodig was. Zij hadden gasten aan boord, dus Ingrid kon niet met Han mee. Maarten is meegegaan eerst naar de arts ter plekke, later ook naar het ziekenhuis in Palma, waar Han opgenomen werd. Eenmaal terug op de boot na twee dagen werd hij nog dezelfde avond wéér hondsberoerd en is per ambulance terug gebracht naar het ziekenhuis. Gelukkig gaat het nu echt wat beter en is hij weer terug op de boot.
Inmiddels weten we dat er sprake bleek te zijn van bacteriële infectie, gelukkig goed te bestrijden met een antibioticum.
Gisterochtend zijn wij dus weer vertrokken uit Soller, vannacht geankerd tussen de ruige en hoge rotsen van een spectaculaire baai, genaamd Cala de la Calobra (foto) en vandaag ‘t anker laten vallen in een klein en lieflijk baaitje aan de Noord-Oost kant van Mallorca, CalaMurta.

Pien vervult ons met trots haha. Ze zwemt inmiddels wel twee a drie keer per dag en klimt zonder hulp de zwemtrap aan de achterkant van de boot op. ’t Is een leuk beestje om aan boord te hebben; we genieten erg van haar gezelligheid. Alleen van haar losse haren iets minder….maar ja, dat hoort er ook bij.
Ze heeft erg veel bekijks als ze op haar favoriete plek zit: de punt van de dinghy; zie foto. Gek beest is het.
Vanmorgen tijdens de ochtendwandeling zag ze ineens een berggeit; zij er achteraan. Na vijf minuten fluiten/roepen zag ik haar ineens…… halverwege een hóóóge rotsachtige berg! Maar ze is heelhuids teruggekomen.

Tot volgende keer! Vermoedelijk vanuit Menorca dan.

• 14 Augustus 2013 - 19:01

Irma:

Klinkt weer helemaal geweldig!!! En wat leuk jullie regelmatige kleine reunietjes. Ha ha Pien als bootsmaatje die de richting aangeeft. Lekker beestje!
    Heel veel plezier verder en een behouden vaart!!
    Wim en Irma

• 14 Augustus 2013 - 19:22

Aly:

Hoi Marjolein en Maarten, wat een leven heerlijk. hier alles oke, we hebben een mooie zomer al met al nu wat mindere dagen, maar het is droog. Ja inderdaad onze kids met aanhang zijn wezen sloepen met Arthur en Rina was een kadootje ter ere van hun 4o jarig huwelijk, vandaar en wij oppassen op die 4 rakkers. Leuk beestje die pien van jullie. Eigenlijk heb ik niets te melden Geniet verder met een grote G, gr. Aly

• 14 Augustus 2013 - 20:38

Gerdie:

Heerlijk om jullie belevenissen weer te lezen. Mis jullie wel hoor. Hier verder alles ok, alleen dat gevecht met verzekering wordt nu vervelend. Ze vinden dat alles te lang duurt. Snappen niets van de Spaanse mentaliteit. Nou ja, heb al zoiets, ze zoeken het maar uit.Heb ook geen zin om zo mijn blog bij te werken dus dan maar via FB. De 30e komt Joey voor een week en daarna gaan we hopelijk weer lkkr varen (als de preekstoel er tenminste weer op zit). Anfi, andere eilanden bezoeken waar we nog niet zijn geweest en plannen maken voor hoe verder.Vandaag Pieter tegengekomen in de stad. Even terras en bijgepraat daarna is ie mee geweest aan boord. Erg gezellig. Nog even wat oude koeien uit de sloot gehaald . mooie tijd. verder lekker genieten maar dat zal wel lukken.
    We houden elkaar op de hoogte.
    dikke tuut
    Quido en Gerdie

• 15 Augustus 2013 - 09:42

M. Rebel:

Nou das weer lekker lezen, daar kan ik de dag weer mee door.[ hihihi].
    Geniet enorm van jullie verhalen ,die super grappige hond van jullie is ook z'n parel.
    Ik had van de week Andor Sandbergen even bij mij thuis ,[zijn huis te koop in de Haltestraat] en wat denk je , jullie Arthur was daar wezen kijken ,lekker bezig dat kind van jullie.
    Hier weer van alles gebeurd, Maandag avond de waterleiding gesprongen in de badkamer gasten rond 22.00 uur, paniek!! gasten naar beneden alwaar ik natuurlijk slaap, in hun ondergoed!!. Boven ongeveer 10 cm water en een aardig watervalletje naar beneden, Sweet Jezus ,dan ben je toch een kwetsbaar vrouwtje en kan nergens ff hulp halen.
    Hoofdkraan dicht ,loodgieter bellen, deze kwam rond 23.00 uur ,.
    Gasten ondertussen in mijn huiskamer achter de TV gezet, loodgieter en ik boven en beneden dweilen en de boel zo goed mogelijk in order maken, rond 03.00 uur was het redelijk in orde .[ en NEE loodgieter is niet blijven slapen] hihihi.
    De twee gasten in de studio hebben helemaal niets gemerkt [kroegbazen uit Alkmaar], waren in liederlijke staat in hun bedjes geklapt.
    Stand nu, houten vloer bol, plafond een wereldkaart aan scheuren, elektra naar z'n grootje 2 lampen spontaan uit elkaar geklapt.blablabla.
    Dinsdag de verzekering zou mij benieuwen waar ze mij mee afschepen.
    Wordt vervolgd .
    xxmar.

• 16 Augustus 2013 - 08:21

E. Cats:

Top dat jullie het weer helemaal naar je zin hebben.

I.v.m het verharen van Pien,
    kunnen jullie overwegen Pien te laten te 'kort' scheren, (tegen de haargroei-richting laten scheren met 9 mm)
    het nadeel hiervan is dat als d'r vacht aan groeit weer dikker wordt. (meer onderwol)
    Maar ook dat kan er weer afgeschoren worden.
    Het verharen wordt hierdoor wel minder.

Suc 7 met de overweging.
    Lieve groetjes en Knuf voor Pien,
    El

• 16 Augustus 2013 - 18:19

Odette:

Wij komen net aan in ArlonBelgie/luxembourg.We willen nog niet naar huis!!! Pikken nog lekker een dagje en nachtje. En internet , dus lekker jullie belevenissen weer gelezen. Mail als we thuis zijn. Nu nog lekker een wijntje en alle verhalen horen van "buren", en het laatste avondmaal....
    Tot gauw, groet van ons xx

• 18 Augustus 2013 - 19:28

Monique Ijzerman:

Hallo lieve luitjes,
    Wat een enige hond hebben jullie. Ik zag Arthur met Maarten op de foto, leuk om hem weer te zien. Hij begint steeds meer op zijn vader te lijken. Genieten van jullie verhalen en foto,s. Palma de Mallorca is een mooie Stad. Wij zijn een aantal jaren geleden ook in dieindrukwekkende kathedraal geweest. Jullie zien er goed uit. De reis op zee doet jullie goed.
    Wij gaan eind augustus drie weken naar Italië met de caravan. We willen naar her GArda meer. Volgend jaar juni een maandje naar Croatie. Misschien zijn jullie dan in de buurt.
    Lieve groetjes van Monique en Kees.

• 19 Augustus 2013 - 15:37

Pieter En Ineke:

Dag lieve mensen van het bruine leven,

Wat zien jullie er goed uit en wat genieten jullie toch van alles.
    De foto's zien er weer goed uit: inderdaad prachtige baaien, ruige rotsen en wat een enorme kathedraal...
    Heerlijk hoor!
    Wij werken nu bijna dagelijks aan de Jonathan. Die moet er piekfijn uitzien voor evt. verkoop. Het zal niet meevallen, want mensen houden voor schepen nu aardig de hand op de knip. We zien wel.
    Verder alles goed hier, we genieten van de heerlijke zomer, de tuin die er maar steeds prachtig bijstaat, de wereldwinkel die goed verkoopt en wat het dagelijks leven ons verder brengt.
    Dat is echt niet zo spectaculair als jullie reis hoor!
    Dikke kus uit Raerd.

• 25 Augustus 2013 - 13:01

Harmke En Frans Van Heeckeren Van Der Schoot:

Hallo lieve mensen,
    wij hebben weer met grote belangstelling jullie reisverslag gelezen. Leuk, dat jullie een "bootdier" hebben, die er op de foto ook erg gezellig bij ligt.
    Hier gaat het allemaal best wel redelijk.Harmke weet haar winkel met het nodige kunst- en vliegwerk redelijk op koers te houden en gaat nu haar hele drukke tijd tegemoet.
    Als huisheer houd ik de boel thuis best wel goed draaiend. Pech voor Harmke en voor mij. Maar eerstdaag moet ik me voor een langere periode behelpen vanwege het feit, dat ik op 2 september a.s. aan mijn rechter schouder geopereerd moet worden en vervolgens het gebruik van mijn rechterarm gedurende meerdere maanden moet missen.

Harmke en ik hebben net een weekje in de richting van de Bodensee, Noord Zwitserland en de Elzas getoerd om ons nieuwe B tje in te rijden.
    Was heerlijk. Veel moois gezien en heel veel lekkers kunnen eten omlijst door een mooi regionaal slobbertje.

Wij krijgen zo meteen een invasie van kleinkinderen, die allemaal aan de dis zullen aanschuiven.
    Hartstikke gezellig. Maar ik moet dan ook zo langzamerhand richting kombuis.

Excuses voor onze late reactie. Maar Harmke en ik hebben het gevoel in een draaimolen te zitten vanwege alles wat er zo al bij ons thuis gebeurt en moeten vaak bedoelingen, plannen drastisch onverwacht wijzigen.

Lieve mensen, geniet maar heerlijk verder.

Heel veel groeten,

Harmke en Frans van Heeckeren van der Schoot.