t Was aan de Costa del Sol.... - Reisverslag uit Almerimar, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu t Was aan de Costa del Sol.... - Reisverslag uit Almerimar, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

t Was aan de Costa del Sol....

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

05 Juli 2013 | Spanje, Almerimar

T’ was aan de Costa del Sol….tingelingeling
Waar het ankeren niet meer ging, tingelingeling
Nergens een lekker plekkie
Maar de haven ‘n onbetaalbaar stekkie….

103 Euro-tjes voor een nacht, tingelingeling
Da’s kassa moeten ze hebben gedacht, tingelingeling
Maar wij gingen dat niet betalen
Toch maar ankeren en dus niet balen

Water was er net niet genoeg, tingelingeling
Dus maar vanmorgen heel vroeg, tingelingeling
Stiekem de watertanks vullen
En wegwezen; niet over lullen

TD ladies – dit komt jullie vast wel bekend voor ;-)

Jaja, echt gebeurd. De havens zijn, nu het hoogseizoen daar is, hier dus allemaal een euro of 100 per nacht! Gaan we dus niet doen.
Vanmorgen vroeg dus onze halfvolle watertanks gevuld, ergens anders vandaag of morgen even snel een uurtje liggen om boodschappen te doen (we hebben heel veel aan boord al gelukkig maar wat verse groenten erbij is nog wel lekker) en dan maar ankeren waar het lukt en anders maar gewoon doorvaren……
Ach jongens, een beetje avontuur houdt t spannend, toch??

Woensdagavond inmiddels. We kwamen vandaag tot een baaitje voorbij Motril, genaamd Calahonda. Een schattig dorpje om te zien en aan een mooi baaitje. Vandaag was een dag uit het boekje! Prachtig weer (oké, iets te weinig wind voor het mooie) en heel veel moois gezien: echt hele grote dolfijnen bij de boot (zoals in t dolfinarium) – een sprong van een zwaardvis (denken wij) en wel acht sprongen van een maanvis! Wow, prachtgezicht! Verder nog een hele grote zeeschildpad. En dat allemaal op één dag!

Hier aangekomen wilden we even zwemmen en even met Pien naar de wal. Eerst even plonzen, daarna ging Waam met Pien even onder de stranddouche staan, op zo’n betonnen plaat. Even snel het zout eraf. Kreeg hij me daar toch de wind van voren van een oud Spaans ‘wijf’. Honden mochten niet op het strand en al helemaal niet onder de douche. Ze stond echt in rap Spaans te kafferen….. ook weer zó vriendelijk….. (zou t aan ons liggen???)

Op het moment van plaatsing zit ik op een terras met wifi in Almerimar. Minder hoogbouw etc. dan ik verwacht zou hebben; wel een luxe uitstraling. We zullen hier een paar dagen moeten blijven ivm alweer harde wind uit foute richting.

• 05 Juli 2013 - 14:31

Odette:

Héé, je zit dus lekker op een terras in het zonnetje. Dat zit ik dus ook maar dan in mijn achtertuin. Wat is dat toch balen, belachelijke prijs. Die spanjaarden jagen zo ook toch iedereen weg! Wat crisis daar, je snapt het toch niet! Het gaat ze zeker nog te goed daar rond het water...lekker gastvrij hoor!
    Gauw een ander stekkie zoeken. Weten jullie al waarheen? Kom richting italie.. Kunnen we elkaar nog efkes zien! Nog wel een stukkie varen...
    Eindelijk zomer hier! Heerlijk. Vanavond lekker visje op de bbq, en lekker buiten zitten.
    Ja, het is wel 5 juli! Maar komende week blijft het prachtig.
    Nog 3 weken...en dan heerlijk weg.
    Hoop voor jullie dat de wind snel de goede kant op waait!
    Xx groeten aan maarten en knuffie voor pientje

• 05 Juli 2013 - 14:48

Anita Verhagen:

Salut les marins
    Fijn dat jullie nu de andere kant van Spanje zijn benaderd. Wat een schandalige prijzen voor een nachtje!!! Bestaat er op internet een prijslijst voor elk haventje? Om naar Odette en Co te varen is nog een flink eindje (zonder wind). Trouwens, wel leuk om af en toe clandestien aan te meren: lapje om een oog en zie maar hoever jullie komen.
    Eindelijk hier ook de zon: heeft eventjes geduurd maar.... niet zeuren.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende afmeer plaats. Pien houdt het goed uit zo lang aan boord zonder wandeling!
    XXX Anita

• 06 Juli 2013 - 12:01

El Cats:

Tingelingeling, tingelingeling, tingelingeling ...
    gooi gewoon het anker erin.
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin.
    Tingelingeling tingelingeling tingelingeling
    de havens kosten nu wat extra pingping!
    Tingelingeling tingelingeling tingelingeling
    Ook daar hakt helaas de euro erin.
    Tingelingeling tingelingeling tingelingeling
    En de schoonheid van de natuur is toch helemaal te gek
    Daar zie je is wat anders dan thuis achter je tuinhek
    Tingelingeling tingelingeling tingelingeling
    Fijne reis nog samen en Pien het lekkere honden ding!

• 08 Juli 2013 - 07:22

Tini :

Nu pas jullie berichtje gelezen. Ze lijken wel gek met zulke prijzen. 100 euro. Dat is niet meer leuk. Gelukkig zijn er ankerplaatsen genoeg. Maar eten en drinken moeten wel even gehaald worden. Geen probleem toch. Even aanleggen voor water moet toch kunnen. Op campings zijn heel vaak hondendouches. Waarom niet even je hond afspoelen onder de stranddouche? Stom mens. Verdraagzaamheid is soms ver te zoeken. Geniet maar van het zorgeloze en vrije leven aan boord van jullie mooie boot. Groeten Tini

• 10 Juli 2013 - 10:29

Frank & Nicolette:

In de Telegraaf van vandaag (9/7) staat een stuk over water en eet piraten aan de spaanse costa's, ik mag toch hopen dat jullie op moment van schrijven niet zijn opgepakt he? haha nee hoor gekheid maar je vergeet er bij te schrijven dat de dure ligplaatsen ruim worden gecompenseerd door de goedkope prijzen voor boodschappen, wijntje, benzine en uiteten gaan :) voordat er beste stuurlui aan de wal medelijden met jullie gaan krijgen. Vervelend dat de wind niet meewerkt, er ligt momenteel een groot hogedrukgebied dus qua zonnenschijn mogen we allemaal, ook hier, niet klagen. Momenteel zit ik thuis met een griepje en das best warm zo onder mn dekbed, ik ga morgen maar weer werken denk ik alhoewel Nicolette mij thuis wil houden haha. Jongens het gaat jullie weer goed, we kijken uit naar het vervolg!
    Groetjes en kus X
    Frank

• 11 Juli 2013 - 13:00

Harmke En Frans Van Heeckeren Van Der Schoot:

Hallo lieve mensen,

We hebben weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Frans kan zich heel goed voorstellen, wat jullie in deze periode beleven. Hij is namelijk net met Merijn - kleinzoon van 12 jaar - een week naar Kreta geweest en was ook wel verrast over het prijsniveau van alles

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Harmke's winkel draait redelijk. Natuurlijk niet te vergelijken met haar laatste officiële jaar 2009. Maar ze kan tevreden zijn.
    We zijn nu ook present op internet - www.klompenhuisje.com - en dat loopt ook. Daar is wel heel enthousiast over.

Gisteren is het Heerengenootschap bij Wim Fisscher - Adam en Eva - bijeen geweest. Was reuze gezellig en is flink bijgekletst. Maarten, je oren moeten getuit hebben. Want Wim refereerde een aantal malen aan de ongein, die jij vanuit de behandeling van je ziekzijn hebt overgehouden. Hem gaat het overigens qua gezondheid goed.
    In zakelijk opzicht is het natuurlijk voor hem in deze periode helemaal niet om te lachen. Het is bewolkt, de wind zit weer voortdurend in de noordhoek. Aanloop heeft hij op grond daarvan veel te weinig.
    Hij blijft echter goedgemutst.

• 11 Juli 2013 - 13:04

Harmke En Frans Van Heeckeren Van Der Schoot:

Ik heb een bedieningsfout gemaakt, waardoor het berichtje onafgemaakt al naar jullie toe is.

Om te eindigen groeten wij jullie hartelijk en wensen jullie alle voorspoed en geluk toe op jullie trip langs havens aan de Middenlandse Zee en wij kijken uit naar jullie volgende reisverslag.

Harmke en Frans.

• 12 Juli 2013 - 13:46

Guus En Mary:

Hoi spanjegangers, door gebrek aan wifi nu pas jullie verslag gelezen. Onze ervaring is hetzelfde. Alle havens zijn ongelooflijk prijzig. En ankeren is erg lastig en er zijn geen leuke plekken. Als je straks naar de Balearen gaat moet je ook niet schrikken van de prijzen maar daar kan je ankeren aan een bal in leuke baai. Maar niet getreurd hier komt een tip...... Het plaatsje Peniscola is een heel erg leuk stadje en wij lagen er voor noppes in de werkhaven. De plaats ligt tussen Castellon en Taragona.
    Is echt een aanrader. Verder nog veel plezier. groeten Guus en Mary

• 17 Juli 2013 - 16:06

Peter En Yvonne Van De Ilja (ovni):

Hoi Maarten en Marjolein,
    Waar blijven julie?
    In het laatste verhaal scharrelen jullie nog langs de Spaanse kust.
    Je kan beter zo snel mogelijk naar de eilanden gaan. Perfect ankeren. De laatste maand hebben we pas 2 keer in een haven gelegen.
    Wij zijn na de Spaanse eilanden overgestoken naar Sardinië vanaf Menorca.
    We scharrelen nu aan de zuidwest kant richting zuiden om dan over te steken naar Sicilië
    Voor anker of haventips moet je maar even op onze site kijken.
    We hopen jullie weer te ontmoeten.
    Groetjes, Peter Yvonne en Woezel. (iljaopzee.nl)

• 17 Juli 2013 - 18:09

Cynthia Van Hest:

Over de prijzen zal ik het maar niet hebben daar is nu genoeg over geschreven natuur hoop ik wel dat jullie een beetje een plekje kunnen vinden om te ankeren als het zo hard gaat waaien.
    Ja een beetje verwend op de canarische eilanden denk ik.
    Ga dus maar gauw naar de eilanden waar mijn voorganger al over schreef.
    Nu is het overal mooi weer denk ik dat is weer een zorg minder.
    Ik lig weer in La Palma zoals je misschien gelezen hebt maar ben wel afhankelijk van computer van buitenaf omdat mijn Mac een zoutbad heeft gehad. Dus ben ik even alles kwijt. Echt balen.
    zo`n computer met al zijn gegevens is toch wel goud waard besef je dan.
    En jullie gaan ook veel met de bijboot naar de kant, koop aub een waterdichte rugzak want je weet maar nooit.
    Veel plezier daar. liefs Cynthia