Nederlandse avond - Reisverslag uit Marina di Ragusa, Italië van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Nederlandse avond - Reisverslag uit Marina di Ragusa, Italië van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Nederlandse avond

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

09 Februari 2014 | Italië, Marina di Ragusa

Zondag 9 februari alweer.

De zon schijnt hier en het is ruim 20gr.C. Ongeveer twee keer per week worden we getrakteerd op een heerlijke dag met zon. Een T-shirt is dan meer dan genoeg.
Vanmorgen begon ik de dag, zoals elke dag, met Pien uitlaten. Aangezien het direct al lekker was vanmorgen, ben ik een uur of twee aan de wandel gegaan. Heerlijk langs het strand en struinen bij de vele waterbekkentjes. Ik vond weer veel mooie schelpen voor onze verzameling.
Thuisgekomen stond er een heerlijk ontbijt, mét versgeperst vruchtensap. De dag kan niet meer stuk.

In het vorige blog vertelde ik over Australië dag. Die werd twee dagen later gevolgd door ‘Robert Burns night’ . Hij was een beroemd Schots dichter en jaarlijks worden zijn gedichten voorgedragen, vergezeld van een flinke hoeveelheid Whisky en haggis, een traditioneel Schots gerecht. Wij gingen er niet heen omdat we de gedichten toch niet zouden begrijpen maar toch heb ik daar spijt van. Het was een mooie gelegenheid om een kijkje in de traditionele keuken van een ander land te nemen. Ik voeg één foto er van toe. De mannen in kilts.

Al snel daar weer na hadden wij onze Nederlandse avond gepland. Jessica en Roy kwamen op 2 februari terug uit NL en brachten dingen als rookworsten en knolselderie mee. Om dat niet te lang te moeten laten liggen planden we de avond op 4 februari.
Overdag versierden we de ‘meeting-room’ met alle NL vlaggen en oranje wimpels die we maar konden vinden. Vervolgens ging iedereen op eigen boot koken.
Wij hadden t onszelf een beetje moeilijk gemaakt door drie gerechten klaar te maken. Er waren nl zó veel aanmeldingen voor de avond, dat wij -als organisatoren- meenden maar beter een extra gerecht mee te kunnen nemen. En dat was maar goed ook want alles is schoon op gegaan.
Wij maakten: zuurkoolschotel met spekjes en rookworst / vegetarische zuurkoolschotel met ananas en een pan met bruine bonen met gebakken uien, de spekjes apart voor de vegetariërs en een beetje stroop erover natuurlijk.
Anderen hadden erwtensoep, hutspot, hachee, rollade met boontjes, zelfgemaakte appelmoes, bitterballen, gehaktballen en stoofpeertjes gemaakt. Veel eten dus.
De toetjes werden gemaakt door alle buitenlanders. Alles schoon en schoon op!
We hadden een buffet gemaakt en wij stonden zelf achter ons eigen gerecht, om elke ‘gast’ (bij elkaar 60 mensen!) een schepje van ons gerecht te geven.
Al meezingend met Hazes of liedjes uit de Jordaan. Een vrolijke boel. Iedereen vond het geweldig.
Nadat het eten op was is Maarten voor discjockey gaan spelen en kwam er dansmuziek. De hele dansvloer stond vol; het werd een spontaan en groot feest. We ontvingen heel veel complimenten over de superleuke avond en zitten nu al aan de organisatie van weer zo’n avond in de volgende winter vast.

Verder is ons mooie, vouwbare schepnet de plomp in gegaan. Nu maar zien of we t nog te pakken kunnen krijgen (verwacht ik niet) en anders moeten we toch een nieuwe zien te scoren.

Maarten is druk met het regelen om onze RVS poot onder de windgenerator te verbeteren/verstevigen. Valt niet mee. We vonden hier geen goede RVS man (voor een normale prijs) en dus gaat Maarten nu met Branko (Canadees) aan de slag. Zelf proberen.

We genieten van de Olympische Spelen, zagen gisteren NL goud/zilver en brons winnen op de 5000 mtr. heren. Vandaag Ireen Wüst. Dan is het wel heel leuk om een satellietschotel te hebben.

Volgende keer weer verder! Arriverderci!

  • 10 Februari 2014 - 07:14

    Marianne Rebel:

    Hi lieverds, lach me gek om die verhalen /foto's wat een heerlijke manier om jong te blijven !!!
    Wat een schat aan ervaringen en kennis kunnen jullie door geven aan de rest van de thuis zitters ,mooi hoor.

    Hier alles bijna op de rit om het nieuwe seizoen weer in te gaan, zo als het er nu voorstaat heb ik al 98 dagen een booking op naar de 200, dan doe ik het goed ,tot ejnd Augustus heb ik daar dus de tijd voor ,ik wil dan in September ,gewoon NIKS!!!

    IK heb een prijs ontvangen van Booking door meer dan de gemiddelde B&B een 8.9 te scoren ,das niet gek en mooi mee genomen .

    Verkoop schilderijen is een stuk minder,echter gastlessen theorie trekt weer aan. mogelijk is dat ook een pad welke ik moet verbeteren en uitdragen.
    Hilly voor een jaar Nieuwe beheerder van het Museum, ik ga proberen haar te steunen ,dit MOET gewoon.

    We hebben een Nieuwe life stijl winkel in de Haltestraat ,alsmede een nieuwe luxe Bakker. en in de Kerkstraat een heerlijke tea shop, , voor de rest komen en gaan van winkeliers ivm te hoge huur prijzen.

    Dat even in het kort,
    Take care,
    Liefs van mij.
    xmnar.




  • 10 Februari 2014 - 12:42

    Broer Arthur:

    Wat een leuk verslag. Ik krijg spontaan een honger gevoel. In Thailand is dat alleen maar prettig, het is hier ook prima uit te houden. Veel plezier, en we zien elkaar in elk geval in april.

  • 11 Februari 2014 - 17:26

    Ineke (zus):

    Nou, nou, wat een dolle verhalen nu toch weer...en wat een pret! Jullie zien er schitterend geschminkt en als echte oranje leeuwen uit hoor! En dat jullie zo'n leuke hollandse avond organiseren is jullie ook wel toevertrouwd. Ik herinner me tenminste verhalen uit een niet zo'n grijs verleden in Zandvoort...
    We hebben vanmorgen in het Raerder Bosk gewerkt en daar staan nu grote hoeveelheden sneeuwklojes en winterakonietjes te bloeien. erg feestelijk en toch ook een teken dat de lente er aan komt...
    Het voelt nu echter koud en guur, dus niks in T shirt naar buiten. Toch mogen we niet klagen over deze winter, hoewel we natuurlijk toch ook wel even sneeuw en ijs hadden willen zien. Verder valt er hiervandaan weer genoeg te verhalen, maar daarover binnenkort of telefoon of....skype!! (tablet gekocht en handige kinderen op bezoek gehad)
    Net een zeer gezellig en druk weekend achter de rug met de mannetjes Boris en Derk. Je gaat ze zien op 13 april (naar alle waarschijnlijkheid)
    Nu stop...onze etensgasten komen er aan.
    liefs Ineke (zeker ook van Pieter)

  • 14 Februari 2014 - 15:29

    Anita Verhagen:

    Hallo alle drie

    Ik heb niet de indruk dat de verveling en de honger al toe slaat bij jullie!
    Heerlijk om jullie multiculturele verslagen te lezen. Jammer dat jullie niet volop met de Schotten hebben mee gedaan. Maarten met een rokje aan lijkt me toch schattig.
    Hier in Haarlem gaat alles goed. Niets spectaculairs maar niet te min, ik vermaak me uitstekend.
    Veel liefs, Anita

  • 15 Februari 2014 - 15:24

    Janet:

    Goed om te lezen dat jullie je nog steeds niet vervelen. Ik heb bewondering voor jullie creatieve Hollandse avond. Dat je daar alle ingredienten bij elkaar hebt::) Geniet van de vrijheid!

  • 11 Maart 2014 - 08:35

    Kees En Monique Ijzerman:

    Hallo daar,
    Maarten, ik had jou wel willen zien in een kilt! Jammer gemiste kans.
    Jullie outfit in het oranje maakte alles weer goed.
    Laatste tijd in de lappenmand gezeten. Gelukkig gaat het nu weer prima.
    Mijn werkrooster is binnen. Nu weet ik alleen niet meer wanneer jullie in Nederland zijn.
    Laat het mij weten. Misschien kunnen wij nog iets afspreken.
    Groetjes uit Bennekom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Marina di Ragusa

Maarten en Marjolein

We gebruiken deze site om verslag te doen van de belevenissen op- en met onze catamaran 'Mobilae' type Lagoon 380.

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1010
Totaal aantal bezoekers 248357

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 30 November -0001

GSMs:+31631093830/+31618079577/It.nr+39 3246157505

Landen bezocht: