620 mijl non-stop - Reisverslag uit Gran Tarajal, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu 620 mijl non-stop - Reisverslag uit Gran Tarajal, Spanje van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

620 mijl non-stop

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

13 Maart 2013 | Spanje, Gran Tarajal

Woensdag, 14 maart

Kriebels in de buik, best wel wat spannend allemaal. We gaan aan het eind van de middag vertrekken om weer vijf dagen en nachten non-stop over de oceaan naar Portugal te varen.

De weersvoorspellingen zien er goed uit, de golven worden niet al te hoog; alleen zondag zet de wind knap door, kortom, het moet nu kunnen. We zijn druk met alle voorbereidingen en we hopen rond een uur of vijf a zes vanmiddag het ruime sop te kunnen kiezen.
De laatste boodschappen zijn gedaan, alle elektronica ligt aan de lader, het gerepareerde voorzeil is weer aangeslagen en wij zijn er klaar voor.
Het enige jammere is dat er wederom nauwelijks maan zal zijn en de nachten dus donker zullen zijn; het vaart zoveel prettiger met een flinke maan erbij maar ja, je kunt niet alles hebben.

Onze 10 dagen hier in Gran Tarajal waren weer ouderwets gezellig maar het is nu tijd om te gaan.
We zullen dus na morgenmiddag niet meer bereikbaar zijn, tot die tijd nog wel want dan varen we nog in de buurt van de eilanden.
Eenmaal in Portugal zullen we zo snel mogelijk de Portugese telefoonnummers weer op het blog plaatsen.

Arthur en Rina zullen ons volgen. Wij gaan hen per satelliettelefoon onze positie doorgeven en zij zullen dan voor ons het weer in de gaten houden. Dus mocht je willen weten of alles goed gaat, dan moet dat even via hen opgevraagd worden.

• 13 Maart 2013 - 17:48

Odette:

goede reis toegewenst! Gaat lukken hoor ! Tot over een maamdje in Ollanda! Xx

• 13 Maart 2013 - 17:51

Anita Verhagen:

Lieve beiden

Even een kort berichtje: een hele goede vaart gewenst!!! Hopelijk met wel om beurten een beetje slapen.
    Tot volgende maand aan de lunch!
    xxxAnita

• 13 Maart 2013 - 18:42

Gerrie:

Succes! Gaat helemaal goedkomen.
    Hoop een hele mooie tocht voor jullie.
    Niet alle vis uit de oceaan halen hoor,Maarten.
    Begin van een nieuw hoofdstuk.
    Xx

• 13 Maart 2013 - 18:44

Irene:

Lieve Maarten en Marjolein,
    Ik begrijp de kriebels in de buik. Gewoon omdat je in het volgende avontuur duikt. Ik wens jullie de meest relaxte lange overtocht tot nu toe en duim voor alle gunstige omstandigheden. Behouden vaart! en nog bedankt dat we jullie mochten ontmoeten en voor alles wat jullie met ons (voor jullie wildvreemden) vooral wild en vreemd...hihihi... hebben willen delen.Kijk al uit naar jullie nieuwe berichten en van Maarten verwacht ik echt een boek met al zijn impressies.
    Dikke tút, (dat is Fries voor kus) Irene

• 13 Maart 2013 - 18:46

Broer Arthur:

Voor diegenen die hier vragen over hebben:
    Mijn e-mail adres is m.a.volgers@Gmail.com

• 13 Maart 2013 - 19:00

Rob En Tonneke:

Hoi M en M, Behouden vaart en tot gauw in het nu nog steeds koude Nederland.
    Groetjes, Rob en Tonneke

• 13 Maart 2013 - 21:20

Marjolein:

Fair winds! Het gaat helemaal goed komen. Gewoon je neus achterna! Geniet van de mooie oversteek, een tweede keer is altijd mooier (en hopelijk beter weer) dan de eerste keer. Geniet van de prachtige sterrennachten en zoek vooral naar de vallende sterren. Die zijn er legio en al jullie wensen zullen vervuld worden. Tot in nederland!

• 14 Maart 2013 - 06:30

Maar vooral van elkaar.
    Xx Marianne

• 14 Maart 2013 - 11:13

Coby En Jan Brabander:

Behpuden vaart. Wij hopen op een goede wind voor jullie. Wij hebben nog 3 weken te gaan in down under, het is een bezige vakantie geworden met veel plezier maar ook met emoties, zoals het leven nu eenmaal is.

We hebben vandaag een lange dag moeten rijden om bij onze dochter te komen. Daar zijn we twee dagen, dan gaan we weer door naar ons vakantiehuis dat we 10 dagen extra huren.We genieten volop..
    Groetjes en liefs van Jan en Coby

• 15 Maart 2013 - 17:31

Niek Braun:

Ik lees dat jullie het oceaansop weer gekozen hebben, doet me denken aan mijn trip Portugal Kaap Verdië..geweldig! Goede vaart! Als jullie in Portugal zijn hebben wel weer even contact over je zon- en windwerende doek. Ik heb een adres in Hillegom!

Groet,
    Niek

• 17 Maart 2013 - 01:48

Ad Plaizier:

Goede nacht Maarten en Marjolein,

Hier een krabbel van uit Nederland.

Zal aan jullie denken,wanneer jullie je begeven , op die grote plas water.
    Ik kan mij voorstellen dat je ondanks dat je samen bent , je ook heel erg eenzaam kunt voelen samen.

Wetende dat gezelligheid, heel hoog bij jullie in het vaandel staat en je nu samen op elkaar bent aangewezen.

Eten zal je ongetwijfeld genoeg aan boord hebben en een lekker wijntje zal er beslist ook niet aan ontbreken.

Ik weet dat je een meester kok bent en moet even denken aan de tijd in Nijkerk, waar jij heerlijke Chili Con Carne maakte.
    Jouw specialiteit en jawel altijd heel erg gekruid.
    Het zweet stond mij dan altijd dik op het voorhoofd, maar wel heel erg lekker.

Doe er beslist geen Basilicum in, want dan weet je wat er gaat gebeuren.
    Huize Maroni in Lago Di Ledro in Italie en alle belllen beginnen dan denk ik ineens te rinkelen.
    Je dacht dat je langzaam aan het dood gaan was, toen je er achter kwam dat Basilicum in het eten zat.
    Je werd lijk bleek, je kreeg blaasjes en Maarten was even van de wereld af, oftewel je was allergisch voor Basilicum.

Dit was even een stukje verleden en herinner mij dit nog als de dag van gisteren.

Het is kwart voor 2 snachts en ik duik nu mijn bedje in.

Behouden vaart en ik volg jullie met grote belangstelling.

P.S.

Film Tip: Misschien heb je het al gezien.,Zo niet , kijk dan op You Tube, als dat mogelijk is en kijk naar de film fragmenten van , As It in Heaven met de song Gabriela.

Dit heeft op mij zeer grote indruk gemaakt en heel ontroerend. en ik denk op vele anderen.

• 17 Maart 2013 - 10:37

Monique En Kees Ijzerman:

Behouden vaart en hopen jullie weer te zien in Nederland .
    Liefs Monique en Kees.