Man overboord - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Man overboord - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Man overboord

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

03 Mei 2013 | Portugal, Alvor

Vrijdag 3 mei
Tjonge, waar blijft de tijd! Wat vliegt ie toch om. Drie mei alweer, en we liggen sinds eergisteren weer voor anker in ons favoriete Alvor. Wat een prachtbaai toch. Voelde als thuiskomen hier.

Na onze drukke maar heerlijke tijd in Nederland, werden we in Portimão ook weer allerhartelijkst ontvangen door Simon en Nel Roos (vd Searose).
Tijdens één vd gesprekken bleek Simon nog een nieuwe telefoon te hebben liggen die zij niet nodig hadden, dus hebben we die overgenomen. Behalve ons Portugese nr. hebben we nu dus ook het Nederlandse nummer stand by voortaan.
Voor de herinnering: +31 6 3109 3830. Via beide nummers nu dus bereikbaar.

Op 30 april keken we – samen met een ander NL stel – bij Simon en Nel naar de kroning. Ik vond het een indrukwekkend geheel (wát een beauty is onze Maxima toch) en voelde een soort van trots op ons landje. Géén rottigheid, alleen maar één groot feest in t hele land. Waar een klein land groot in kan zijn!

1 mei vertrokken we uit Portimão om weer voor anker te gaan in Alvor. Zeilend alleen op de fok om niet te snel te gaan want we wilden niet bij laagwater aankomen. Het is nl maar een mijl of 5 varen; je bent er zo. Maarten gooide zijn makrelentuigje uit en al snel hingen er twee aan. Toen we er bijna waren nóg eens twee. Maarten maakte ze letterlijk een kopje kleiner en wilde het afval – in de puts – overboord doen en de puts uitspoelen terwijl ik inmiddels de boot tussen de pieren aan het sturen was, lettend op de pittige stroming.
Hoor ik ineens een plons, ik kijk achterom en zie Waam drijven!
Man overboord, dus!
Gloeiende pook!, omkeren dus en Maarten oppikken. Ging allemaal vlekkeloos, dus ook de ‘man overboord manoeuvre’ (weliswaar op de motor) schrijven we op ons conto bij. Hij had zich nergens aan vastgehouden en was door de puts overboord getrokken…. Gelukkig zat er n touwtje aan zijn bril, dus die zat nog keurig op zijn neus. En zelfs de puts heeft hij vastgehouden. Maar hij hield er wel een lelijk gekneusde middelvinger aan over (of gebroken?). Dik en blauwzwart is die vinger nu.

Maar goed, Alvor is dus weer even heerlijk. We blijven hier totdat we hebben kunnen droogvallen en de nieuwe ‘slabben voor de saildrive’ hebben kunnen monteren. Op dit moment zijn die nog niet eens ontvangen in de Marina van Portimão, dus t zal wel even gaan duren. Nou ja, we hebben gelukkig geen haast.

• 03 Mei 2013 - 14:51

Gerdie:

He schrikken zeg die Waam!!! Gelukkig goed afgelopen.
    Liefs
    Impactcrew

• 03 Mei 2013 - 15:44

Odette:

Tjonge, dat hebben jullie dan ook weer meegemaakt! Nu maar hopen dat het met de vinger goed afloopt. Lastig! En dan touwtje aan de bril, mazzel!
    Relaxen voor lopig dus! Groetjes vanuit een zonnig Hoofddorp xx

• 03 Mei 2013 - 15:53

Anita Verhagen:

Hallo Wameltjes

Toch wel nat, die zee!! Gelukkig, op de MIDDEL vinger na) goed afgelopen!
    Ik heb ook genoten van die troonswisseling, al was al dat gedoe vooraf wel een beetje too much.
    Nu nog 4 en 5 mei! Vooral 5 mei denk ik dat ik vanwege de herrie de hele dag wel oordoppen moet gebruiken. Je bonkt hier thuis letterlijk weg. Enfin, bevreidingspop is gelukkig maar 1 dag in de Hout.
    Hopelijk hebben de makrelen de duik van Maarten overleeft zodat er el een lekkere maaltijd aan overgehouden werd.
    Genieten maar eerst van jullie nieuwe stekkie!
    liefs, Anita

• 03 Mei 2013 - 17:13

El:

Met man overbroord blijf wel up to date qua oefening.
    Vast wel balen van pijnlijke vinger :s
    Maar ach zo als altijd maken jullie weer van alles mee
    Op naar de volgende belevenissen, ik kijk er alweer naar uit...lol
    Groetjesssss

• 03 Mei 2013 - 18:52

Tini Erwich:

Wat vreselijk schrikken en super cool dat je jouw mannetje keurig hebt opgepikt. Klasse hoor, je zal wel na de "redding" met knikkende knieën en slappe benen hebben aangemeerd.
    Groet,Tini

• 04 Mei 2013 - 06:00

M. Rebel:

Nou zeg das ook wat ,en wat kek dat je je man gewoon oppikt wat een super sailer ben je !.
    Die vinger van Mart is wat minder echter is dat tijdelijk, jammer maar kan altijd erger.
    Wat een heerlijk gevoel dat jullie alles aan kunnen ,maakt dat we ons geen zorgen hoeven te maken .
    Geniet lekker, horen graag de reis verhalen.
    Dikke kus ,
    Mar.

• 05 Mei 2013 - 20:26

Broer Arthur:

Watersport blijft boeiend, maar jullie genieten wel optimaal: ontspanning OP het water, inspanning IN het water en voedsel UIT het water. We keep intouch, wij zijn nu in Spanje, en gaan tzt via Portugal weer terug?

• 06 Mei 2013 - 20:04

Harmke En Frans Van Heeckeren Van Der Schoot:

hallo lieve Marjolein, beste Maarten,

Vroeger las ik als klein jongetje graag de stripverhalen van Kapitein Rob en deze ervaring met Maarten doet me een beetje daaraan denken.
    Wat ben ik blij, dat ik jullie naast het glaasje wij ook kroketten heb voorgezet. Daardoor waren jullie sterk en heel doortastend.

Lieve mensen goede vaart en houd de boel heel.

Heel veel groeten,
    Harmke en Frans.