Zielige Pien en .... bijna vertrekken - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu Zielige Pien en .... bijna vertrekken - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Maarten en Marjolein Wamelen - WaarBenJij.nu

Zielige Pien en .... bijna vertrekken

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marjolein

05 Juni 2013 | Portugal, Alvor

1 juni

Moeder van Wamelen zou vandaag jarig geweest zijn. Al weer 18 jaar geleden dit jaar, dat zij overleed. Waar blijft de tijd.
Wij liggen nóg in Alvor maar……. het einde lijkt nu echt in zicht. De Nederlander Joop, die we bij onze windmeter- en acculaad problemen hebben gehaald, blijkt inderdaad een kundig man en sinds hij eergisteren van boord stapte, werkt alles naar behoren. Zou ‘t dan toch nog eens helemaal goed komen?

A.s. weekend weer droogvallen (de weersomstandigheden laten het eindelijk weer toe, de snoeiharde wind is gaan liggen) om de nieuwe rubberflappen op t onderwaterschip te monteren en als dat allemaal goed gaat, dan is de Mobilae eigenlijk weer klaar voor vertrek.
Maaaaarrrrr, we hebben voor a.s. maandag 2 juni een afspraak gemaakt bij de dierenarts om Pien te laten steriliseren en dan loopt ze dus een week met hechtingen. We willen pas weg als zij weer hechtingenvrij is en weer de oude is.
Dit is een erg prettige dierenarts, ze spreekt goed Engels en ze is ook nog eens niet duur. Je weet maar niet hoe het er aan toe zal gaan in Spanje, dus maar liever nu direct gedaan.

Pientje doet alles fantastisch, behalve alleen blijven. Dan huilt ze als een wolf. We proberen haar nu soms even drie minuutjes ofzo alleen aan boord te laten (als ik bijv. Maarten even naar de wal breng) en willen die tijd steeds iets verlengen. Ze MOET vertrouwen gaan krijgen dat we echt weer terug komen.

Verder waren broer Arthur en schoonzus Rina hier met hun camper en we hebben een paar bijster gezellige dagen met elkaar doorgebracht. We zijn een dag de bergen in gegaan met de camper (de originele kip piri piri als lunch) en aan t eind van de middag beland op één van de prachtige stekjes hier aan ‘onze lagune’, waar we overheerlijke gamba’s van de skottelbraai aten. Mooie omgeving hier hoor! En we zijn een dag met onze boot gaan zeilen, eindigend weer achter het anker en genoten van een heerlijke Thaise hap, natuurlijk door Waam gemaakt.
De volgende dag vertrokken zij weer en met hun vertrek werd t ook veel kouder en stak de wind op. Ook hier een relatief slecht voorjaar, we hebben het ’s avonds gewoon koud in de boot en trekken onze warme kleding en sloffen dan maar aan. Pas vandaag is t weer wat warmer en prettiger.

Ik sluit behalve een foto collage van de dagen met Art en Rina ook een collage bij van vogels die we hier zoal zien. Prachtige vogels in een schitterende omgeving; we voelen ons rijk!

Inmiddels is het 4 juni. Pien is een zielige dame deze dagen ; wij verwennen haar schandelijk momenteel maar na vandaag zou het per dag beter moeten gaan, dus dat hopen we dan maar.
De dierenarts heeft ons persoonlijk teruggereden naar de boot na de sterilisatie en ze komt a.s. maandag hier aan boord om de hechtingen te verwijderen! Dat is nog eens service!

• 05 Juni 2013 - 16:09

Gerdie:

Lkkr dat alles nu ok is. Wij vliegen vrijdag naar Nederland en heb vandaag een mail naar mijn werk gestuurd. Kriebels in mijn buik!!
    Gebeurt hier verder nog weinig. Denk niet dat we voor half juli klaar, dus zIjn ook nog niet echt met verdere plannen bezig maar wie weet????!
    Hoop jullie nog wel eens te zien

• 05 Juni 2013 - 17:49

Odette :

Hoi samen,
    Fijn de boot klaar voor vertrek! Nog even geduld en dan mogen jullie weer.
    Jahaaa, ook wij hebben zon. Heerlijk in de tuin nu, wat hebben we er lang op moeten wachten. Bij jullie dus ook geen stabiel weer.
    Nu pientje nog okee en dan weer gaan! Stuur je binnekort weer een mail.
    Xx odette

• 05 Juni 2013 - 18:50

Broer Arthur:

Waren inderdaad mooie dagen, best wel bijzonder om zus en zwager ook in alle vrijheid zo ver weg te ontmoeten. Vond wel een beetje tegenvallend dat de het restaurant van de chicken piri piri ons op 3 porties inschatte, althans met het afrekenen. Hoop oprecht dat Pien nu beter gaat. Het is een speciaal hondje!

• 05 Juni 2013 - 22:09

Mieke Verhagen :

Oh die arme Pien.
    Bij onze Doortje ook laten doen maar dan enthoscopie behandeling dus2 hele kleine sneet'jes van 2 mm.
    Dus 2 kleine hechtingen en na een dag weer blij.
    Geef Pien een dikke knuffel en ook voor jullie.
    Groetjes Rob Mieke en Doortje.

• 06 Juni 2013 - 07:20

M.rebel:

Hi Daar lieverds,
    Het is me toch allemaal wat met jullie Pien,
    leuk om te lezen hoe veel liefde er al is voor het gelukkige hondje.
    Nu herstellen ,en up up and away ,op naar weer een nieuw avontuur.
    Hier alles een beetje in de war, Boy Tuw, [ en Iritana] komen de 20e aan in Nederland, eerste twee dagen mogen we Tuw niet zien, dat omdat het haar dagen zijn? vraag me niet waarom, maar zo wil zij dat ! Ik krijg van Micky Keller wat speelgoed voor die paar dagen dat hij hier MAG zijn, want volgens de moeder [Iritana] ben ik te vrij voor haar begrippen !!%%$$#@@!!!.
    We gaan het allemaal mee maken en laat het komen zoals het gaat ,anders krijgt mijn zoon daar problemen mee .
    Hou jullie op de hoogte.
    Zoon is blij dat hij eindelijk via het gerecht zijn zoon[onder de 16] mee mag nemen uit N.Zealand vandaar de afspraken. Jammer dat [ZIJ] er ook bij moest zijn ,maar is niet anders.
    xx Mar.

• 06 Juni 2013 - 14:44

Anita Verhagen:

Hallo zeilers

Hopelijk is Pien snel weer vergeten dat er wat is gebeurd maar dat vertroetelen onthoud zij wel!
    Fijn dat de boor nu "echt"(?) op orde is! En dan weer het volgende avontuur tegemoet.
    Hier is het heerlijk zomers aan het worden en krijgen we een gezond kleurtje.
    Alles gaat hier, na de logeer partij van mijn zus en haar vriend, weer zijn eigen ritme.
    Over anderhalve week weer gezellig het Multi-culturele festival in de hout. Dichtbij genieten!
    Knuffel, Anita

• 09 Juni 2013 - 10:47

Ineke (zus):

Wat een heerlijk smeuiig verhaal nu weer . Niet zozeer zeilavonturen als avonturen met apparaten, hondje Pien en uitstapjes met de camper van Art en Rina. Leuk hoor, en mooie fotoimpressie ook .
    Prachtige vogels gespot...waar zagen jullie die hop?
    Wij hopen van harte dat apparatuur het naar behoren gaat doen en dat weer menig kust verkend kan worden.
    groetjes en uitgebreidere mail volgt. liefs P. en I.

• 12 Juni 2013 - 14:09

Monique En Kees Ijzerman:

Wat een leuk en wijs koppie heeft Pien. Jullie maken heel wat mee onderweg.
    Hoop dat de reparaties snel worden verholpen, dan kunnen jullie weer verder.
    Is het plan nog steeds om naar de Balearen te varen?
    Mooie foto's. Fijn om te zien dat het zo goed gaat met jullie.
    Wat lijkt broer Arthur op je vader.
    Bij ons is alles oké . Wij gaan vanaf 13 juni t/m 5 juli naar Rockanje. De caravan staat er al.
    We hebben een staanplek achter de duinen. Nu nog mooi en zonnig weer en het plaatje is compleet. Tot ziens en behouden vaart!
    Lieve groetjes van Monique en Kees.